صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / برای خرید خانه و آپارتمان در هر کدام از مناطق تهران به چقدر بودجه نیاز دارید؟
برای خرید خانه و آپارتمان در هر کدام از مناطق تهران به چقدر بودجه نیاز دارید؟

برای خرید خانه و آپارتمان در هر کدام از مناطق تهران به چقدر بودجه نیاز دارید؟

موقعیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر تهران بسیاری از افراد را بر آن داشته تا به خرید آپارتمان و خرید خانه در این کلان شهر بپردازند. از طرفی با توجه به مهاجرت روزافزون مردم نقاط مختلف کشور به پایتخت باید دید آیا املاک تهران به‌خوبی پاسخگوی نیاز خیل عظیم متقاضیان مسکن خواهد بود؟ همچنین باید این نکته را بررسی کرد که آیا نوسانات بازار ارز بر میزان قیمت املاک تهران تاثیر می‌گذارد؟ با درنظر گرفتن همه‌ی شرایط موجود برای خرید خانه در تهران به چه میزان بودجه نیاز خواهید داشت؟
بازار املاک تهران در سال ۹۶ شرایط مساعد و روبه‌رشدی را سپری کرد اما با آغاز سال ۹۷ و تغییرات لحظه‌ای نرخ ارز و طلا، تغییراتی چشم‌گیر در قیمت املاک تهران پدید آمد. به‌همین دلیل بسیاری از افراد برای یافتن خانه و آپارتمان متناسب با بودجه‌ی خود دچار سردرگمی شده و اطلاعات واقعی و دقیق درباره‌ی قیمت املاک تهران را در هاله‌ای از ابهام یافتند. در ادامه با مجله‌ی هومگ همراه باشید تا به بررسی بودجه‌ی موردنیاز برای خرید آپارتمان و خرید انواع خانه‌های حیاط‌دار در هریک از مناطق تهران بپردازیم.

مناطق شمال تهران

اگر قصد خرید آپارتمان در مناطق خوش آب‌وهوا و لوکس تهران را دارید مناطق شمال تهران از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود. این مناطق به‌خاطر فاصله‌ی زیاد نسبت به مرکز شهر از تمیزترین هوای ممکن برخوردار هستند. برای خرید آپارتمان مسکونی ۲۱۰ متری در محله‌ی آجودانیه‌ی تهران باید پنج میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه کنید. این آپارتمان نوساز و سه خوابه به امکاناتی مانند چند پارکینگ، استخر، آسانسور، سالن اجتماعات، امنیت بالا، نگهبانی ۲۴ ساعته و مبله مجهز است. برای خرید آپارتمان لوکس با طراحی در سبک کلاسیک باید مبلغ بیشتری هزینه کنید. یک واحد آپارتمانی نوساز با متراژ ۵۵۰ متر و پنج خوابه با امکاناتی عالی مانند استخر، جکوزی، روف گاردن، سالن بدن‌سازی، آسانسور، سالن اجتماعات و… در منطقه‌ی الهیه‌ی تهران به قیمت ۲۸ میلیارد و ششصد میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت خرید خانه‌ی حیاط‌دار در محله‌ی نیاوران ۵۰ میلیارد تومان محاسبه می‌شود. این خانه‌ی ویلایی قدمتی ۲۰ ساله داشته و با متراژ ۶۳۰ متر و پنج اتاق خواب بزرگ ساخته شده است. این ویلای تریبلکس و لوکس در باغی زیبا و چشم‌نواز قرار دارد. اگر بودجه‌ی کم‌تری دراختیار دارید خرید خانه‌های با متراژ کم و قدمت بالا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک خانه‌ی قدیمی و یک خوابه در متراژ ۵۸ متر مجهز به تراس، انباری و آسانسور واقع در محله‌ی سعادت‌آباد بودجه‌ای حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان نیاز دارد.

مناطق غرب تهران

بسیاری از افراد زندگی در مناطق توسعه‌یافته‌ی تهران را ترجیح می‌دهند. مناطق غرب تهران با دسترسی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های عریض، ترافیکی روان دارند. همچنین امکانات شهری و مجتمع‌های بزرگ تفریحی و مراکز خرید متنوع از ویژگی‌های مناطق غربی تهران به‌شمار می‌آید. برای خرید آپارتمان مسکونی با متراژ ۱۵۰ متر در محله‌ی صادقیه‌ی تهران نیازمند بودجه‌ای سه میلیارد تومانی هستید. این آپارتمان تک واحدی و نوساز امکاناتی همچون انباری، پارکینگ و آسانسور داشته و سه اتاق خواب نورگیر در اختیارتان می‌گذارد. هرچه محله‌های موردنظر شما به سمت شمال غرب متمایل باشند قیمت خرید آپارتمان و ویلا بیشتر خواهد شد. برای مثال قیمت خرید خانه‌ی ویلایی در محله‌ی پونک چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعلام شده است. این خانه با قدمت ۲۰ سال امکاناتی مانند پارکینگ و انباری دارد. بودجه‌ی لازم برای خرید آپارتمان مسکونی ۹۰ متری در جنت‌آباد جنوبی یک میلیارد و دویست میلیون تومان محسبه شده است. این واحد آپارتمانی مشخصاتی مانند دو اتاق خواب، پارکینگ، دوربین مدار بسته، ریموت کنترل و… دارد. یک واحد آپارتمانی نوساز با متراژ ۱۲۸ متر در محله‌ی دریاچه‌ی چیتگر به قیمت یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. این واحد آپارتمانی سه خوابه با یک اتاق خواب مستر و دسترسی به آسانسور و پارکینگ گزینه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان به آب‌وهوای پاک و مساعد در شهر تهران محسوب می‌شود.

مناطق مرکز تهران

هرچند مناطق مرکزی تهران از آلوده‌ترین بخش‌های شهر به‌شمار می‌آیند اما این محلات به خاطر نزدیکی به دفاتر تجاری و اداری و بعضی از مهم‌ترین مراکز تولید و عرضه‌ی انواع محصولات در سطح کشور از اهمیت زیادی برخوردار هستند. وجود ساختمان‌های اصلی شهر تهران در مناطق مرکزی تهران یکی دیگر از عوامل ازدحام و شلوغی در این محلات محسوب می‌شود. بسیاری از افراد این مناطق را به علت نزدیکی به محل کار یا تحصیل برای زندگی برمی‌گزینند. در این مناطق قیمت خرید آپارتمان نوساز و دو خوابه با متراژ ۹۳ متر دو میلیارد و دویست میلیون تومان محسبه شده است. همچنین قیمت خرید خانه در محله‌ی یوسف‌آباد با امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری بودجه‌ای حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان احتیاج دارد. یک آپارتمان به نسبت نوساز و دو خوابه در محدوده‌ی خیابان آذربایجان با متراژ ۶۵ متر به قیمت ششصد و پنجاه میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. اگر قصد خرید آپارتمانی در حوالی پارک لاله را داشته باشید باید مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون هزینه کنید. این آپارتمان نوساز با متراژ ۷۵ متر و دو اتاق خواب به متقاضیان عرضه می‌شود. خرید آپارتمان با طول عمر ۲۰ سال در محدوده‌ی محله‌ی گیشا نیاز به بودجه‌ای یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیونی دارد. این واحد آپارتمانی با پارکینگ، انباری و دو اتاق خواب بسیار نورگیر در متراژ ۱۰۵ متر ساخته شده است.

مناطق شرق تهران

مناطق شرقی تهران نسبت به غرب و شمال از قدمت بیشتری برخوردار هستند. بافت شهری این محلات به‌گونه‌ای طراحی شده که با دسترسی به انواع مراکز خرید مدرن و سنتی نیازی به رفت‌وآمد به سایر مناطق نخواهد بود. به‌طور کلی سکونت در این مناطق هزینه‌ی کم‌تری برای رفع الزامات زندگی می‌طلبد. قیمت خرید خانه با متراژ ۸۰ متر زیر بنا و ۸۰ متر حیاط واقع در محله‌ی نارمک یک میلیارد و ششصد و پنجاه تومان برآورد شده است. این خانه‌ی دو خوابه قدمتی ۲۰ ساله دارد. برای خرید آپارتمان ۱۵۵ متری در تهران‌نو باید دو میلیارد و بیست میلیون تومان هزینه کنید. این خانه‌ی ده ساله، سه اتاق خواب نورگیر در اختیار متقاضیان می‌گذارد. اگر قصد خرید خانه در تهرانپارس را دارید باید بودجه‌ای حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان فراهم کنید. برای خرید آپارتمان مسکونی نوساز و دو خوابه‌ی ۹۴ متری در مجیدیه‌ی جنوبی باید بودجه‌ی نهصد و چهل میلیونی داشته باشید. در صورت محدودیت در میزان بودجه‌ی خرید خانه، می‌توانید خانه‌های با متراژ کم و قدمت بالا را درنظر بگیرید. یک واحد آپارتمانی ۶۵ متری در محله‌ی نیرو هوایی با قدمت ۱۷ سال ساخت و امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ به قیمت ششصد و هفتاد میلیون به‌فروش می‌رسد. بودجه‌ی لازم برای خرید خانه‌ای ۴۴ متری در حکیمیه چهارصد میلیون برآورد شده است.

مناطق جنوب تهران

مناطق جنوبی تهران گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خانه اولی‌ها یا افراد با بودجه‌ی کم محسوب می‌شود. در این محلات به‌راحتی می‌توان خانه‌ای متناسب با بودجه‌های محدود پیدا کرد. البته یافتن خانه‌های نوساز با متراژ بالا در مناطق جنوب تهران کار بسیار دشواری خواهد بود. آپارتمانی ۵۰ متری با قدمت پنج سال ساخت و یک خوابه به قیمت سیصد و پنجاه میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت خرید خانه با عمر ۱۲ سال ساخت و سه خوابه، سیصد میلیون و پنجاه و پنج تومان برآورد شده است. این واحد آپارتمانی با متراژ ۸۲ متر و دسترسی به مترو در محله‌ی بازار قرار دارد. برای خرید خانه‌ای با متراژ ۷۷ متر و سه خوابه واقع در محله‌ی شوش، به بودجه‌ای چ حدود چهارصد و پنجاه میلیون تومان نیاز خواهید داشت. این خانه‌ی حیاط‌دار و دوبلکس، دو اتاق خواب مستر دارد. خرید یک آپارتمان ۲۰ ساله با متراژ ۲۷۰ متر در محله‌ی خزانه نیازمند به یک میلیارد تومان بودجه است. این خانه مشخصاتی مانند پنج اتاق خواب بزرگ، انباری و پارکینگ دارد. برای خرید خانه‌در محله منیریه باید چیزی حدود پانصد میلیون هزینه کنید. یک واحد آپارتمانی قدیمی یک خوابه با متراژ ۴۳ متر در این محله به قیمت پانصد و بیست میلیون فروخته می‌شود. برای خرید خانه‌ی نوساز و دو خوابه در محله‌ی عباسی با امکاناتی همچون آسانسور و پارکینگ باید ششصد میلیون تومان هزینه کنید.

جمع‌بندی

اگر شما هم قصد خرید خانه در کلان‌شهر تهران را دارید با توجه به میزان بودجه‌تان امکان خرید خانه در مناطق مختلف این شهر برایتان فراهم است. خرید خانه در مناطق شمالی تهران نیاز به بودجه‌ی ۲۵ تا ۸۰ میلیون برای هر متر دارد. برای خرید آپارتمان در مناطق غربی تهران می‌توانید بین ۱۴ تا ۴۰ میلیون برای هر متر هزینه کنید. بودجه‌ی لازم برای خرید خانه و آپارتمان در مناطق مرکزی تهران بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. در صورتی‌که بودجه‌ی محدودی دراختیار دارید مناطق شرقی و جنوبی تهران گزینه‌های بهتری برایتان هستند. اگر قصد خرید خانه در مناطق شرقی تهران را دارید، برای هر متر باید قیمتی میان ۸ تا ۲۳ میلیون برای هر متر بپردازید. بیشتر خانه‌های مناطق جنوبی تهران بافت قدیمی دارند اما بودجه‌ی کم‌تری را می‌طلبند. هر متر خانه در این مناطق بین چهار تا ۱۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. با توجه به مبالغ هنگفتی که در معاملات املاک تهران جابه‌جا می‌شود، پیش از خرید خانه در هریک از مناطق آن از صحت و اعتبار اسناد و مدارک مطمین شوید و روند این معاملات را از نظر قانونی و حقوقی بررسی کنید.

همچنین مطالعه کنید:

حمل ۲۴۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان ایرانی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درمراسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.