صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مرکز مطالعه “اسلام واقعی” در سوریه تاسیس می‌شود
مرکز مطالعه “اسلام واقعی” در سوریه تاسیس می‌شود

مرکز مطالعه “اسلام واقعی” در سوریه تاسیس می‌شود

بر اساس گفته‌های محمد عبد الستار السید، وزیر اوقاف و امور مذهبی سوریه، دانشمندان و محققان مسلمان، یک مرکز بین‌المللی تحقیق و آموزش برای مقابله با افراطگرایی شبه مذهبی، تروریسم و مطالعه اسلام واقعی در سوریه تاسیس خواهند کرد.

سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشمندان و محققان مسلمان به دنبال ریشه‌های تروریسم و از بین بردن آن هستند. برای این کار، آنها یک مرکز تحقیق برای فراگرفتن “اسلام واقعی” در سوریه خواهند ساخت و توضیح خواهند داد که چگونه تروریست‌ها مبانی اصلی قرآن را تحریف می‌کنند.

محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف و امور مذهبی سوریه گفت: “اسلام واقعی هیچ ربطی به تروریست‌ها ندارد. همانطور که در قرآن آمده است، اگر فردی انسانی را بکشد انگار همه انسانها را کشته است. ما یک مرکز ضد تروریستی بین‌المللی دایر خواهیم کرد تا به جهانیان نشان دهیم که چگونه تروریست‌ها سوره‌ها و آیه‌های قرآن را تحریف می‌کنند.”

این وزیر سوریه ادامه داد: ما نمی‌توانیم بدون آنکه دلایل، منابع و ریشه‌های تروریسم را پیدا کنیم، با آن مبارزه کنیم. طبق نظر این وزیر، سیاست آمریکا و کشورهای غربی در ایجاد گروه‌های تروریستی همچون جبهه النصره و داعش اثرگذار بوده است.

در همین راستا آلبر کرگانوف، مفتی مسکو  توضیح می‌دهد که این مرکز بین‌المللی از تجربه تلخ جنگ سوریه تاسیس می‌شود. به گفته وی، به دلیل تجربه روس‌ها در مبارزه با تروریسم در مناطق قفقاز شمالی در سالهای ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰، چهره‌های مذهبی سوریه در نظر دارند با محققان و دانشمندان مسلمان روسیه همکاری تنگاتنگی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.