صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لاوروف به مصر و اردن می‌رود

لاوروف به مصر و اردن می‌رود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور امروز (جمعه) عازم مصر خواهد شد.

لاوروف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور امروز (جمعه) مسکو را به مقصد قاهره ترک می‌کند.

طبق گزارش وزارت خارجه روسیه، این سفر قرار است که تا یکشنبه به طول بینجامد و لاوروف پس از دیدار با مقامات قاهره عازم اردن خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف در این سفر با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری، سامح شکری، همتای مصری خود و احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه روسیه با مقامات مصر درباره از سرگیری تمامی پروازها میان مصر و روسیه و پایان کار مشترک متخصصان امنیتی در دو فرودگاه “الغردقه” و “شرم الشیخ” گفت‌وگو می‌کند.

در همین راستا، مقامات فرودگاه بین‌المللی قاهره در مصر نیز پیشتر اعلام کرده بودند که با انجام پرواز شماره ۴۰۰ از فرودگاه شرمتیوو در روسیه به مقصد قاهره، ممنوعیت انجام سفرها از مبدا روسیه به مقصد مصر پس از ۳۰ ماه، لغو شده است.

گفتنی است پروازها از مبدا روسیه به مصر در پی انفجار و سقوط یک هواپیمای روسی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ که از فرودگاه قاهره عازم مسکو بود، متوقف شده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.