صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / انحراف از سند توسعه استان، جرم است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

انحراف از سند توسعه استان، جرم است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر رصد آنلاین نحوه اجرای سند توسعه استان تهران گفت: هر فردی از سند توسعه استان تخطی کند به حقوق مردم تعدی کرده است و مرتکب جرم شده است.

نعمت‌الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران

نعمت الله ترکی در گفتگو با ایسنا، گفت: براساس سند آمایش و پیشران‌های توسعه برای هر یک از شهرستان‌های استان تهران اولویت‌هایی با توجه به ظرفیت‌های موجود در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: اجرای طرح جامع تفصیلی شهرها باید با جدیت پیگیری شود. بی‌تردید این طرح‌های جامع تفصیلی که شامل محدوده و حریم شهر و روستا است، محورهای اصلی حراست شهر و روستا محسوب می‌شوند و در هر کجا که به درستی اجرا نشده‌اند، باید شفاف اعلام شود. در حقیقت هر فردی از این طرح و سند توسعه تخطی کند، جرم مرتکب شده است؛ چرا که به حقوق مردم تعدی کرده است. لذا باید اجرایی نشدن آن را به دادستانی و قوه قضاییه گزارش کرد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان تهران برنامه عملیاتی سند توسعه برای شهرستان‌ها نوشته شده و نقشه راه استان و شهرستان‌ها تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده است و نسخه‌ای در اختیار فرماندار قرار داده شده تا مدیران شهرستان و فرماندار نسبت به اجرای دقیق آن اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در تشریح روند نظارت و پایش اجرای سند توسعه استان، گفت: نرم افزاری برای رصد برنامه‌های توسعه‌ای استان راه‌اندازی شده است که درصد پیشرفت برنامه‌ها را نشان می‌دهد. بنابراین شهرستان‌ها باید با نگاه به سند آمایش، برنامه توسعه و مطالعه پیش روند.

ترکی با اشاره به افزایش جمعیت در تهران و شهرستان‌های آن، گفت: در گذشته استقرار جمعیت در تهران بود و از هم اکنون استقرار جمعیت عظیمی تا پنج سال آینده خواهیم داشت. بر اساس نگاه آمایش منطقه‌ای، اگر برنامه‌ای برای استقرار این حجم از جمعیت نداشته باشیم، با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.