صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کمک‌های هیجان‌زده، امدادرسانی در لرستان را سخت‌تر می‌کند
کمک‌های هیجان‌زده، امدادرسانی در لرستان را سخت‌تر می‌کند

جانشین رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر:

کمک‌های هیجان‌زده، امدادرسانی در لرستان را سخت‌تر می‌کند

جانشین رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: برای کمک به مردم سیل‌زده‌ لرستان نباید تک‌روی کرد و هیجان‌زده وارد شد. جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین نهادِ امدادرسانِ کشور در منطقه حضور دارد و نیازسنجی‌های لازم را انجام داده است.

امدادرسانی

به گزارش کسب و کار نیوز، وحید شفیعی گفت: منطقی و ضروری است که چهره‌ها و خیریه‌ها از موازی‌کاریِ احتمالی دست‌کشیده و همراه با هلال‌احمر در امر خدمت‌رسانی مشارکت کنند. تقسیم عادلانه یک اصل مهم در امدادرسانی است.

وی افزود: هلال‌احمر در امدادرسانی سابقه‌ای طولانی دارد. نیروهای داوطلب، متعهد و زبده‌ای در این جمعیت فعالیت می‌کنند. داوطلبان این نهاد دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی و نمایشی نیستند و با حفظ کرامت انسانی به آسیب‌دیدگان کمک می‌رسانند. از همه مهم‌تر، این جمعیت شفافیت مالی دارد و میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده و نحوه‌ هزینه‌کرد آن‌ها را با جزئیات اعلام می‌کند. نمونه‌ این کار در زلزله‌ کرمانشاه انجام شده است.

شفیعی درباره‌ روند امدادرسانی در مناطق سیل‌زده‌ استان لرستان گفت: در مرحله‌ اول مناطق آسیب‌دیده را شناسایی کردیم. در برخی از روستاها تمام خانه‌ها خراب شده بود. بافت این خانه‌ها خشتی بود و برای همین مقاومتی برابر سیل نداشته‌اند و کاملاً تخریب شده‌اند. امدادرسانی‌های لازم را در این مناطق با ۶ فروند بالگرد انجام دادیم.

وی با اشاره به نحوه‌ دسته‌بندی و ارسال اقلام زیستی و امدادی ادامه داد: انبار داوطلبی تشکیل دادیم و کمک‌ها را دسته‌بندی کردیم. داوطلبان سه شهر را در نظر گرفتند و کالاها به فرودگاه ارسال و در ادامه توزیع شد. داوطلبان همه‌جوره پای کارند.

“پل‌دختر” همچنان در شرایط خاص

مشاور رئیس سازمان داوطلبان با اعلام اینکه شهر پل‌دختر هنوز نیازمند یاری‌رسانی است، افزود: پل‌دختر در شرایط خاص قرار دارد. وضعیت طوری است که امدادرسانی به‌سختی انجام می‌شود. امیدواریم با همکاری دیگر ارگان‌ها بتوانیم برای خدمت‌رسانی بیشتر در این شهر حضور مؤثری داشته باشیم.

شفیعی گفت: در بقیه‌ شهرها امدادرسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک‌ماهه را توزیع کرده‌ایم.

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان داوطلبان، وی در پایان از مردم خواست که تا حد امکان کمک‌های خود را به‌صورت نقدی انجام دهند تا جمعیت هلال‌احمر بر اساس ضرورت کالاهای مورد نیاز را تهیه و در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.