صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نتایج نظرسنجی ال پائیس پیش از انتخابات پیش روی اسپانیا
نتایج نظرسنجی ال پائیس پیش از انتخابات پیش روی اسپانیا

نتایج نظرسنجی ال پائیس پیش از انتخابات پیش روی اسپانیا

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه "ال پائیس" حزب سوسیالیست حاکم اسپانیا همچنان رهبری خود را حفظ کرده اما آنها همچنان با توجه به انتخابات پیش روی ۲۸ آوریل از اکثریت لازم برخوردار نیستند. این در حالی است که حمایت‌ها از حزب راست گرای افراطی "وکس" نشان از کاهشی جزئی دارد.

اسپانیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر طبق نظرسنجی منتشر شده در ۱۳ مارس، حمایت‌ها از وکس از ۱۲.۱ درصد به ۱۱ درصد رسیده است. ال پائیس همچنین نشان داد که از نظرسنجی گذشته ماه مارس تاکنون سوسیالیست‌ها همچنان ۲۷.۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

این انتخابات می‌تواند از آن جهت که حزب راست گرای افراطی برای اولین بار در ۴ دهه اخیر به پارلمان دارای ۳۵۰ کرسی راه می‌یابد، یک نقطه کلیدی باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت‌ها از حزب سنتی محافظه کار مردم نسبت به نظرسنجی‌های قبلی افزایش اندکی داشته و به ۲۰.۲ درصد رسیده است. این در حالی است که حزب “Ciudadanos” از ۱۵.۸ درصد حمایت‌ها برخوردار است و حزب راستگرای “پودموس” از ۱۳.۵ درصد آرا.

اسپانیا مجبور شد که به دلیل تشکیل نشدن دولت توسط هیچ حزبی در این کشور انتخابات دسامبر ۲۰۱۵ را در ژوئن ۲۰۱۶ تکرار کند و همچنین تلاش‌ها برای ایجاد یک ائتلاف باز هم شکست خورد.

این نظرسنجی نشان داد که مجموع احزاب سه گانه راست اسپانیا نیز از اکثریت برخوردار نیستند. بر اساس این نظرسنجی حزب محافظه کار مردم ۷۸ کرسی دریافت می‌کند، حزب Ciudadanos  پنجاه و چهار کرسی و وکس ۳۱ کرسی کسب خواهند کرد که از ۱۷۶ کرسی لازم برای تشکیل دولت کمتر است.

سوسیالیست‌ها همچنین در رسیدن به یک اکثریت در تقلا هستند. اگرچه با یک ائتلاف دوطرفه با یونیدوس و پودموس نیز آنها همچنان تنها ۱۵۶ کرسی را خواهند گرفت که این دولت را وادار به یافتن حامیانی از احزاب کوچک‌تر منطقه‌ای همچون جدایی طلبان کاتالان می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.