صفحه اصلی / سرخط خبرها / سیلاب در ۱۵۰ واحد مسکونی «کرناچی» استان کرمانشاه
سیلاب در ۱۵۰ واحد مسکونی  «کرناچی» استان کرمانشاه

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه خبر داد

سیلاب در ۱۵۰ واحد مسکونی «کرناچی» استان کرمانشاه

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه از آبگرفتگی شدید 150 واحد مسکونی در شهرک کرناچی خبر داد و تخلیه گل و لای و آب موجود در این منازل را منوط به فروکش کردن سیلاب رودخانه قره‌سو دانست.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا شهبازی  منطقه کرمانشاه، با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک کرناچی گفت: این شهرک تا پیش از الحاق به شهر کرمانشاه، روستا بود، به همین دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه انجام شده بود. پس از الحاق روستای مذکور به شهر، شهرداری نیز با وجود حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ و حکم قضایی به دلیل برخی مسائل اجتماعی از تخریب این واحدها استنکاف کرد. در پی اعلام ستاد مدیریت بحران استان مبنی بر وقوع احتمالی سیل در شهر کرمانشاه و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها به ویژه افزایش سطح آب رودخانه قره‌سو، کارکنان شهرداری به درب تک تک منازل در معرض خطر به ویژه شهرک کرناچی مراجعه کردند و خواستار تخلیه این واحدها شدند.

وی از همراهی نکردن برخی از مالکان شهرک کرناچی با ماموران شهرداری سخن گفت و افزود: با وجودی که تمام امکانات اسکان احتمالی ساکنان این مناطق از جمله چادر، پتو و سایر ملزومات را فراهم کردیم اما متاسفانه برخی شهروندان به هشدارها بی توجهی کرده و واحدهای خود را تخیله نکردند.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه تعداد واحدهای ساخته شده در بستر و حریم رودخانه در شهرک کرناچی را ۲۵۰ واحد مسکونی اعلام کرد که ۱۵۰ واحد مسکونی این شهرک گرفتار آبگرفتگی شدید شده است. متاسفانه تا فروکش کردن کامل رودخانه قره سو امکان تخلیه کامل آب این منازل وجود ندارد.

وی یادآور شد: واحدهای دیگری نیز در نقاط مختلف شهر که در حواشی رودخانه مستقر هستند از جمله کهریز پل کهنه دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند.

شهبازی همچنین از آبگرفتگی موضعی ۱۵۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: عمده این واحدها به دلیل حجم کم لوله های فاضلاب دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود: سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه قدیمی است و گنجایش حجم بالای آب را ندارد و وقتی آبهای سطحی به ناچار وارد این سیستم می شوند، این لوله ها پرشده و بعضاً به داخل منازل برگشت می خورد.

مدیرستاد مدیریت بحران شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشخبتانه با اقدام به موقع و خدمات رسانی شبانه روزی نیروهای آتشنشانی تمام این واحدها نیز رفع آبگرفتگی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.