صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سنای آمریکا در صدد وضع تحریم‌ علیه «دخالت‌های انتخاباتی» روسیه
سنای آمریکا در صدد وضع تحریم‌ علیه «دخالت‌های انتخاباتی» روسیه

سنای آمریکا در صدد وضع تحریم‌ علیه «دخالت‌های انتخاباتی» روسیه

سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات ایالات متحده طرحی را دربرگیرنده تحریم‌هایی شدید ارائه کرده‌اند تا روسیه را پیشاپیش از «دخالت» در روند انتخابات آمریکا منصرف کنند.

سنای آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، این طرح که «قانون جلوگیری» نام دارد، تحریم‌هایی را علیه سیستم بانکی، انرژی و صنایع دفاع روسیه، و نیز بدهی‌های دولتی، در رابطه با دخالت احتمالی در انتخابات در نظر می‌گیرد.

با وجود این‌که طرح در اصل برای «مقابله» با دخالت‌های احتمالی روسیه ارائه شده، اما ادعا کرده که چین، ایران و کره شمالی دیگر کشورهای عمده‌ای هستند که حملات سایبری از سوی آن‌ها، آمریکا را تهدید می‌کند.

سناتورهای دمکرات و جمهوری‌خواه، کریس ون هولن و مارکو روبیو، این طرح تازه را ارائه کردند.

روبیو و ون هولن سال پیش هم طرح فراحزبی مشابهی را به سنا ارائه کردند اما رهبران جمهوری‌خواه این نهاد قانون‌گذاری، هرگز آن را به رأی نگذاشتند.

از آنجایی که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به‌دست حزب دمکرات افتاده، انتظار می‌رود رأی‌گیری برای «قانون جلوگیری» احتمال بیشتری پیدا کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، این مصوبه از اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا خواهد خواست تا برآورد خود را در مدت ۳۰ روز پیش از انتخابات فدرال، در مورد اقدامات و تلاش‌های روسیه و یا دیگر کشورهای احتمالی، برای دخالت در روند انتخابات ارائه کند.

چنانچه این دخالت‌های احتمالی رصد شود، «قانون جلوگیری» طی ۱۰ روز تحریم‌هایی را علیه بانک‌های روسی و شرکت‌های انرژی این کشور اعمال خواهد کرد.

«قانون جلوگیری»، همچنین، مانع از نقل‌وانتقالات مالی در ارتباط با ارواق قرضه دولتی، بدهی دولتی و هرگونه بدهی دیگری که در کنترل و یا متعلق به دولت روسیه است، در قلمروی قضائی ایالات متحده می‌شود.

نهادهای امنیتی آمریکا در برآوردی که به کنگره آن کشور ارائه کرده‌اند، می‌گویند، روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ به‌نفع دونالد ترامپ و به زیان رقیب او، هیلاری کلینتون دخالت کرده‌است.

مسکو اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده و تأکید دارد، هیچ سندی مبنی بر دخالت روسیه وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

نظام بانکی ایران در مورد افتتاح حساب برای اتباع غیر ایرانی چه قوانینی دارد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، بانک‌ها و خدمات‌شان به راه افتادند تا انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.