چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / سفیر ایران در قطر: خواهش می‌کنم با تمام وجود بجنگید
سفیر ایران در قطر: خواهش می‌کنم با تمام وجود بجنگید

در دیدار با اعضای تیم ملی فوتبال بانوان

سفیر ایران در قطر: خواهش می‌کنم با تمام وجود بجنگید

سفیر ایران در قطر با حضور در محل اقامت کاروان تیم ملی فوتبال بانوان، با ملی پوشان و اعضای کادر فنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تیم ملی فوتبال بانوان

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد علی سبحانی، سفیر ایران در قطر با حضور در هتل هالیدی این- محل اقامت تیم‌های شرکت کننده در مرحله دوم انتخابی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ بانوان با اعضای کادر فنی و بازیکنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسالان گفت: باعث خوشحالی من است که در کنار شما هستم. به‌خاطر ماموریت‌هایی که داشتم تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال و غیر فوتبالی زیادی را ملاقات کرده و با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو داشته‌ام. هم‌چنین تیم ملی فوتبال المپیک آقایان چند وقت پیش در قطر حضور داشتند و در تورنمنتی به مصاف رقبای خود رفتند و در نهایت در بازی‌های ورودی المپیک عملکرد موفقی را از خود به جای گذاشتند.

او در ادامه گفت: نکته‌ای که امروز را برای من یک روز متفاوت کرد این بود که اولین بار است در جمع یک تیم ملی فوتبال بانوان قرار دارم و در کشور خارجی برای حضور در تورنمنت مهم المپیک تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند. بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم.

سفیر ایران در قطر در ادامه افزود: معتقدم با حفظ همه شرایطی که داریم، قدرت این را داریم که بدون نگاه جنسیتی، قهرمانی‌ها، فداکاری‌ها، موفقیت‌های سطح بالا داشته باشیم. با توجه به فعالیت علمی که دارم، در سطح علمی در داخل کشور بالاترین افتخارات را بانوان ایرانی داشته‌اند و این امر یک موفقیت بسیار چشمگیری است و این نشان می‌دهد که مسیری که انتخاب کرده‌ایم درست بوده و درست حرکت می‌کنیم و موفق هستیم. چون نگاه جنسیتی نداشته و در بخش آقایان و بانوان به طور مساوی حرکت کرده و هر کدام از این قشر فعالیت‌های مثبتی را پشت سر گذاشته و باعث افتخار ایران عزیز هستند و نشان می‌دهد که در دو صحنه موفق هستیم.

سبحانی ادامه داد: حضور شما عزیزان در مرحله دوم مقدماتی المپیک تبریک ویژه و بزرگ دارد و این که توانستیم ثابت کنید در هر شرایطی می‌توانید حضوری جدی داشته و افتخار آفرین باشید، نشان از تلاش و پشتکار شما عزیزان است. از شما می‌خواهم همت والا داشته باشید و از این مرحله بسیار سخت بگذرید و گذشتن از این مسیر سخت کاری بزرگ است که امیدوارم شما عزیزان موفق آن را پشت سر بگذارید. از هیچ تلاشی برای به اهتزاز در آمدن پرچم ایران عزیز دریغ نکنید.

وی در پایان گفت: بار دیگر به شما تبریک می‌گویم و خواهش می‌کنم با تمام وجود بجنگید و افتخارات بیش‌تری را برای ایران اسلامی کسب کنید و پرچم با قدرت و با عظمت ایران را به اهتزاز در آورید. منتظر شنیدن خبرهای خوب و افتخار آفرینی شما عزیزان هستم و از خدا می‌خواهم که در این مسیر سخت شما را همراهی کنند.

در این دیدار اعضای کادر فنی به همراه بازیکنان گزارش کوتاهی از نحوه تمرینات خود جهت آماده سازی در مرحله دوم انتخابی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ بانوان را به سفیر ایران در قطر ارائه کردند.

حسین عبدی، مدیر فنی تیم ملی فوتبال بانوان ضمن خوش آمد گویی به سفیر ایران در قطر گفت: حضور مسؤولان ایرانی در خارج از کشور باعث می‌شود تا علاوه بر حمایت از بازیکنان، به آنها انگیزه داده شود و با تمام قوا و انگیزه بالا به مصاف رقبای خود بروند.

او در ادامه افزود: یکی از دلایلی که نه تنها من و بقیه دوستان به آن اعتقاد دارند و از هیچ تلاشی در اردوهای تدارکاتی دریغ نمی‌کنند، به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران است. بازیکنان در گرمای بالای ۳۸ درجه در تایلند و بسیاری از کشورهای گرمسیر با حجاب کامل در هر شرایطی در سرما و گرما به رقابت پرداختند و همین امر باعث شده تا نگاه مثبت به بانوان ایرانی بیشتر شود.

عبدی ادامه داد: از شما به خاطر تمام مشغله‌ای که داشته‌اید و اکنون در جمع تیم ملی هستید تشکر می‌کنم. این تیم از ۲۸ اسفندماه در اردوی تدارکاتی بوده و روزی سه جلسه تمرین داشته و در هوای بارانی و سرد تمرین کردند و حدود ۳۰ جلسه تمرین تا قبل از اعزام برگزار کردیم. کاری که تیم‌های مردان هم به سختی از پس این نوع تمرینات بر می‌آیند. تحمل سختی‌ها باعث می‌شود تا نام ایران را در مجامع بین‌المللی بیش‌تر شناخته شود.

وی در پایان گفت: معتقدم تفاوتی در ورزش وجود ندارد و بانوان ایرانی در شرایط خاص خود را ثابت می‌کنند و باعث افتخار ایران در هر گوشه از اقصی نقاط دنیا خواهند بود.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار خود از مرحله دوم به مصاف فیلیپین می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.