صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / از نگرانی آینده شغلی تا دغدغه آزادی بیان

مطالبه‌های دانشجویان در "هفته دانشجو" سال گذشته چه بود؟

از نگرانی آینده شغلی تا دغدغه آزادی بیان

اگر چه اغلب از مشارکت سیاسی و فراهم نمودن فضای آزاد برای بیان نقد و دیدگاه به عنوان اساسی‏‌ترین مطالبات دانشجویی یاد می‌شود؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان دغدغه‌های دانشجویان را فقط به مطالبات سیاسی محدود کرد. دانشجویان، دیگر فعالیت خود را به کلاس‌های درس و تحقیق خلاصه نمی‌کنند بلکه با حساسیت به مسایل بیرون از دانشگاه، دغدغه‌های جامعه در همه حوزه‌ها را نگرانی خود نیز می‌دانند و این مطالبات را در کنار مسایل صنفی و رفاهی خود پیگیری می‌کنند.

مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: در حال حاضر دانشجوی ترم ۳ رشته مشاوره شغلی هستم و متأسفانه بسیاری از امکاناتی که بتواند برای دانشجویان روشندل مناسب‌سازی شده باشد، وجود ندارد. مثلاً در سرویس‌های ایاب و ذهاب، نیمکت‌هایی برای نشستن دانشجویان روشندل و یا با موارد خاص وجود ندارد.

این دانشجو ادامه داد: اگر بخواهم در حوزه مشکلات و مطالبات دانشجویان روشندل هم صحبت کنم باید گفت فضای دانشگاه برای تردد این دانشجویان استانداردسازی نشده است و جهت‌یابی برای این دانشجویان مشکل است و حتی خط‌های عابر پیاده برای دانشجویان روشندل در دانشگاه قرار داده نشده و ما باید آزمون و خطاهای بسیاری داشته باشیم تا شناختی در خصوص محیط به دست آوریم.

کمبود امکانات آموزشی برای دانشجویان روشندل

این دانشجو، در خصوص برنامه‌ریزی درسی همچنین گفت: یکی دیگر از مطالبات دانشجویان روشندل این است که امکانات آموزشی مناسبی برای دانشجویان با شرایط خاص وجود ندارد و قرار بود استودیویی برای ضبط کتاب‌های آموزشی دانشجویان با شرایط خاص قرار بدهند ولی هنوز با گذشت سه ترم از تحصیل نتوانستیم کتاب‌های مورد نیاز خود را ضبط کنیم.

به گفته وی، دانشجویان روشندل در مواردی برای به دست آوردن یک سری مهارت‌های خاص نیاز به سرچ‌های اینترنتی دارند اما نیروی انسانی کافی برای این امر وجود ندارد.

این دانشجوی دانشگاه علامه تاکید کرد: متأسفانه ما دانشجویان همچنان در ضبط کتاب‌های آموزشی خود با مشکل مواجه هستیم ضمن اینکه این مشکل در تصویب پایان نامه و پروپوزال برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد به همین دلیل تمامی دانشجویان همکلاسی من با شرایط عادی توانستند پروپوزال‌های خود را تصویب کنند اما این امکان برای ما وجود ندارد و نمی‌توانیم سرچ لازم را انجام بدهیم و وقتی هم اعتراضی می‌کنیم دانشگاه به ما می‌گوید که در صورت تمایل می‌توانیم به صورت آموزش محور ادامه تحصیل دهیم. این در حالی است که دانشجویان آموزش محور برای پذیرش در دوره دکتری با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در پایان برخورد و رفتار مسئولان دانشگاه با دانشجویان با شرایط خاص را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: اگرچه امکانات لازم دانشگاه برای این دانشجویان مناسب نیست اما برخوردها با این دانشجویان بسیار مناسب بوده و ما برخورد نامناسبی از مسئولان ندیده‌ایم، اما انتظار داریم همه چیز در کنار هم خوب باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.