صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / می‌توان از مبدأ جلوی پرورش ماهی قرمز را گرفت

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست

می‌توان از مبدأ جلوی پرورش ماهی قرمز را گرفت

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در آستانه روز طبیعت خواستار جلوگیری از پرورش ماهی قرمز و فروش آن در ایام نوروز شد.

جراحی مغز ماهی قرمز

یوناتن بت کلیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عرضه و فروش ماهی قرمز به مناسبت عید نوروز و راها سازی آن‌ها در روز طبیعت در رودخانه‌ها گفت: خرید و فروش ماهی‌های قرمز به محیط زیست کشور آسیب می‌زند. متأسفانه ماهی قرمزی که برای شب عید خریداری می‌شود تنها چند روز در خانه‌های مردم عمر می‌کند و ۹۹ درصد آنها تلف می‌شوند و از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه عمدتاً نگهداری ماهی‌های قرمز نه در آکواریوم بلکه در تنگ‌های کوچک ماهی صورت می‌گیرد، یادآور شد: به اعتقاد من حتماً باید جلوی فروش ماهی قرمز گرفته شود. به ویژه اینکه این ماهی قرمز عملاً ارتباطی با هفت سین باستانی و جایگاهی در سفره هفت سین ندارد.

بت کلیا خواستار ورود سازمان محیط زیست به این موضوع شد و گفت: می‌توان از مبدأ جلوی گرفتن و از آب در آوردن این ماهی‌ها و همچنین پرورش آنها را گرفت.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام آمادگی مجلس نسبت به تصویب قوانین لازم در این خصوص، بر ضرورت فرهنگ سازی در این باره از سوی رسانه‌ها نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.