صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ضرورت حفظ منابع آبی حاصل از نزولات آسمانی در تمام استان‌های کشور

رییس مجلس تاکید کرد

ضرورت حفظ منابع آبی حاصل از نزولات آسمانی در تمام استان‌های کشور

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ منابع آبی و نزولات آسمانی حاصل از بارش‌های پرحجم اخیر به عنوان هدف اصلی در دستور کار مدیران استان‌ها قرار بگیرد.

سفر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به اراک

به گزارش کسب و کار نیوز،  علی لاریجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیرات حادثه‌ای که روزهای ابتدایی سال در کشور رخ داد بیشتر از مشکلاتی است که بوجود آمده است و بعد از سال‌ها خشکسالی این میزان بارندگی سفره های زیرزمینی و سدها را آباد خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال در استان های مازندران، گیلان و گلستان وضعیت حادی اعلام شد که بازدید از این مناطق ضروری است تا در خصوص میزان خسارات وارد شده و جبران آن‌ها به سرعت برآورد و تصمیم‌گیری شود .

وی تصریح کرد: خوشحالی ما از این جهت است که استاندار مرکزی و تیم‌بحران در استان به گونه‌ای عمل کردند که هیچگونه ضایعه انسانی مشاهده نشد، البته خساراتی ایجاد شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «سفری به لرستان و خوزستان خواهیم داشت تا وضعیت از نزدیک مشاهده شود»، اظهار کرد: در شرایط فعلی باید بیشترین استفاده را از منابع آبی و نزولات آسمانی داشته باشیم بویژه در استان خوزستان باید عملکرد مناسبی برای هدایت آب به دشت‌ها و ذخیره آب‌ها در سفره‌های زیرزمینی صورت گیرد.

وی افزود: تمام افرادی که در بخش‌های کشاورزی خسارت دیده‌اند اطمینان داشته باشند که تسهیلات برای جبران خسارات به آن‌ها تقدیم خواهد شد و در این زمینه جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم از خسارات وارد شده در گلستان، مازندران، مرکزی، ایلام و … نگران نباشند؛ چراکه منابع بلاعوض یا با سود اندک برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. ابتدا باید شرایط را کنترل کنیم تا مشکلاتی برای مردم به وجود نیاید و شرایط سیلاب‌ها خسارات بیشتری وارد نکند و سپس به سراغ تامین منابع خواهیم رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخیرا قانونی در مجلس در خصوص ساختار مدیریت بحران در کشور تصویب شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد که البته مواردی نیز پس از بررسی اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین مسئله پیشگیری است به این‌معنی که با توجه به این‌که ما در منطقه خشک قرار داریم باید سرمایه گذاری‌هایی صورت گیرد که بتوان از نزولات آسمانی استفاده خوبی کرد که البته تصمیم‌گیری هایی در سال گذشته در خصوص بندها و سدها و آبخیزداری انجام شده که همه موثر بوده و لازم است گسترش پیدا کند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.