صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / افزایش خروجی سد زاینده رود از بعدازظهر امروز
افزایش خروجی سد زاینده رود از بعدازظهر امروز

افزایش خروجی سد زاینده رود از بعدازظهر امروز

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: خروجی آب از سد زاینده‌رود بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) برای تحویل نوبت دوم حقابه کشاورزی شرق و غرب اصفهان برای ادامه کشت پاییزه افزایش خواهد یافت.

جاری شدن آب سد زاینده‌رود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسن ساسانی  با تأیید افزایش خروجی سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود ۱۵۳ و خروجی آن ۱۱ مترمکعب بر ثانیه است که میزان افزایش خروجی آب از سد برای تحویل حقابه کشاورزان همانند بهمن ماه ۹۷ خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: مدت زمان تحویل حقابه کشاورزان شرق و غرب اصفهان و جریان رودخانه زاینده‌رود تا ۲۰ خرداد امسال ادامه خواهد یافت.

روز گذشته ذخیره حجم مخزن سد زاینده‌رود ۲۷۸ میلیون مترمکعب و مجموع بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا روز دوشنبه، هزار و ۸۶۰ میلیمتر اعلام شده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، با افزایش دریچه‌های سد زاینده‌رود از هشتم بهمن ماه ۹۷ به مدت بیست روز، حدود ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در منطقه شرق و حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار هکتار در غرب اصفهان زیر کشت غله رفت و سپس در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۷ خروجی آب از سد زاینده‌رود کاهش یافت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.