صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / غولی که به راحتی نمی‌میرد
غولی که به راحتی نمی‌میرد

پرونده باز شده حذف کنکور در سال ۹۸ به کجا می‌رسد؟

غولی که به راحتی نمی‌میرد

بعد از گذشت ۴۸ دوره برگزاری آزمون سراسری، مسئولان و متولیان به این نتیجه رسیده‌اند که این شیوه جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها علاوه بر آسیب‌های روانشناسی و جامعه شناسی که بر جامعه تحمیل می‌کند، روش مردودی در سیستم‌های آموزشی دنیا محسوب می‌شود. اگرچه این مساله توسط متولیان آموزشی پذیرفته شده و در این راستا پذیرش بیش از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی بدون آزمون صورت می گیرد، اما گویا تا رسیدن به روش جایگزین مطلوب برای پذیرش دانشجو راه زیادی در پیش است.

مهمترین رقابت علمی کشور، کنکور ۹۷ کرج

به گزارش کسب و کار نیوز، علی رغم اینکه سال‌ها است نحوه پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری با انتقادهایی مواجه است و همچنین با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای حذف کنکور، به نظر می‌رسد حذف کامل این آزمون در ایران با چالش‌های زیادی همراه باشد، زیرا روش مناسبی به عنوان جایگزین برای جذب دانشجو در دانشگاه‌ها دیده نشده است.

از آنجایی که امروزه اساس ساختار اقتصاد کشورها را سرمایه‌های انسانی تشکیل می‌دهند به نظر می‌رسد باید این نیروهای انسانی بر اساس اهداف توسعه پایدار تحت پذیرش و آموزش در دانشگاه‌ها قرار گیرند. البته تحقق این امر نیازمند تغییر در نحوه پذیرش دانشجویان است به گونه‌ای که دانشجو بر اساس توانمندی‌ها و علایق شخصی و نیازهای جامعه مورد پذیرش قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.