صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / درباره بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد بحران هستیم

مراکز اسکان فرهنگیان در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت

درباره بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد بحران هستیم

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آماده بازگشایی مدارس در مناطق سیل زده ایم، اما تابع سیاست ها و تصمیمات ستادهای بحران و شوراهای تامین استان ها خواهیم بود گفت: در استان‌های خوزستان و لرستان مراکزاسکان فرهنگیان دراختیار اهالی استان که مجبور شدند بدلیل سیل خانه هایشان را ترک کنند قرارگرفته است.

امیرعلی نعمت الهی- امیرعلی نعمت اللهی- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش

امیرعلی نعمت‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت مدارس و مراکز اسکان فرهنگیان در مناطق سیل زده اظهار کرد: در استان‌های خوزستان و لرستان مراکز اسکان فرهنگیان در اختیار اهالی خونگرم استان که مجبورشدند بدلیل سیل خانه هایشان را ترک کنند قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با وجود آمادگی کامل برای گشایش مدارس حتی با استفاده از ظرفیت‌های جایگزین مثل کانکس و ارسال ملزومات به مناطق، حفظ جان دانش آموزان و معلمان مرجح بر تدریس و کلاس درس است. 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین همراه و تابع مصوبات ستاد بحران و شوراهای تامین و استانداران سراسر کشور و وزیر کشور به عنوان رییس ستاد بحران کشور و مدیر امور هستیم.

نعمت الهی در پاسخ به اینکه وضعیت مراکز اسکان در حال حاضر چگونه است؟ گفت: استان‌هایی مانند خوزستان و لرستان با کاهش مسافر روبرو شده بودند و ظرفیت خالی اعم از اردوگاه، نمازخانه، مدارس، ساختمان های اداری و غیره وجود داشت که همه در اختیار خانواده‌های سیل زده قرار گرفت. 

وی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سیل زده اظهار کرد: با همت جدی همکارانم در استان ها و حوزه ستادی آمادگی گشایش مدارس بعد از تعطیلات را داریم، حتی تدابیری اندیشیده شده تا با جایگزینی فضاهای مناسب نظیر کانکس، استفاده از مدارس شبانه روزی و تجمیع مدارس بتوانیم آموزش را آغاز کنیم. 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچند با توجه به بارش های امروز و بروز سیل شدید در برخی استان‌ها تصمیم گرفتیم تابع سیاست‌ها و مصوبات ستاد بحران هر استان باشیم گفت: هر آنچه شوراهای تامین و ستاد بحران استانها مصلحت ببینند و ابلاغ کنند اجرا می‌کنیم. 

وی افزود: در استان گلستان ملزومات لازم ارسال شده و بخشی دیگر در حال ارسال است. معاونین وزارتخانه نیز در حال عزیمت به استان‌های سیل‌زده هستند تا ارزیابی نسبت به خسارات وارده و تمهیدات لازم داشته باشند. 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطمینان می دهیم حتی اگر مدارس با تصمیم مدیران استانی تعطیل و در زمان مقرر تشکیل نشد، دغدغه ای نداشته باشند گفت: حتماً برنامه‌ریزی لازم برای جبران عقب افتادگی ها انجام خواهد شد. آموزش و پرورش در کنار دانش‌آموزان، معلمان و خانواده ها در استان های سیل زده است و هر آنچه امکان داشته باشیم کمک می کنیم. 

نعمت اللهی درباره میزان خسارات وارد شده به مدارس در مناطق سیل زده نیز عنوان کرد: مدارس ما در برخی مناطق دچار آبگرفتگی شدید شدند و خساراتی هم به برخی مدارس وارد شده است، اما آمار دقیق و میزان خسارات را بعد از اتمام بارندگی ها و ارزیابی‌های تکمیلی اعلام می‌کنیم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.