صفحه اصلی / استان ها / سمنان / خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به استان سمنان
خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به استان سمنان

خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به استان سمنان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومانی به این استان در اثر بارش‌های اخیر خبر داد.

خسارت رانش زمین به ۱۲۰ خانه روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی - سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج رئیسیان در پنجمین جلسه شورای مدیریت بحران استان در سال ۹۸ اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان خسارات به مناطق مختلف استان در پی بارش‌های اخیر وارد شده است.

این مدیر مسؤول خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را حدود ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان خسارت به ساختمان‌ها و وسایل نقلیه و بیش از ۷۰ میلیارد تومان نیز در بخش بیمه خسارت به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: در پی بارش‌های اخیر، با حضور به موقع مسئولین و همچنین تلاش‌های ستاد مدیریت بحران استان، در کمترین زمان ممکن خدمات مطلوب به در راه ماندگان و آسیب دیدگاه ارائه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان به شدت وزش بادها و امدادرسانی همزمان اشاره کرد و افزود: در منطقه رضوان بالغ بر حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در دامغان نیز بالغ بر ۱۰۷ کیلومتر سرعت باد داشتیم اما با این وجود امداد رسانی به سرعت انجام شد.

وی با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر در استان، ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های استان که مسدود شده بودند، بازگشایی شد تصریح کرد: با حضور تیم‌های عملیاتی شرکت گاز، برق و آب، مشکلات بوجود آمده در مناطق مختلف استان، در کمترین زمان ممکن برطرف شد.

وی با ابراز خوشحالی از حجم بارش‌ها گفت: در موج دوم، میزان بارش‌های مطلوبی داشتیم به گونه‌ای که در شهر شهمیرزاد بالغ بر ۹۷ میلیمتر بارش صورت گرفت.

رئیسیان افزود: البته بر اثر جاری شدن سیلاب، متأسفانه در پایین دست سمنان و به دلیل توجه نکردن به هشدارهای صورت گرفته، یکی از همشهریان در بارش‌های روز اول فوت شد.

آسیب دیدن ۸ شهر و ۱۰۲ روستا در سمنان

فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: در پی پارش‌های اخیر، ۸ شهر و ۱۰۲ روستا در استان آسیب دیدند.

وی از خسارت جدی به ۳۵ واحد مسکونی در مناطق شهری استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین بر اثر این بارش‌ها به ۴۷ واحد در مناطق روستایی استان آسیب وارد شده است. ضمن اینکه ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز خسارت به طرح هادی روستاها وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به خسارات وارد شده به روستای حسین آباد کالپوش افزود: ۳۷۸ واحد مسکونی در روستای حسین آباد کالپوش بررسی شد که ۲۱۷ واحد آن تخریبی هستند. ضمن اینکه ۱۱۸ واحد مسکونی این روستا نیز باید در اسرع وقت تخلیه شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.