صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / جودو در سال ۹۷/ طلسم شکنی ملایی و آغاز ریاست میراسماعیلی
جودو در سال ۹۷/ طلسم شکنی ملایی و آغاز ریاست میراسماعیلی

جودو در سال ۹۷/ طلسم شکنی ملایی و آغاز ریاست میراسماعیلی

مهمترین اتفاقات جودوی ایران در سال ۹۷ طلسم شکنی سعید ملایی پس از ۱۵ سال با کسب مدال طلای جهان و همچنین انتخاب آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس این فدراسیون بود.

سعید ملایی

به گزارش کسب و کار نیوز عنوان کرد احتمالاً صالحی امیری با فرد دیگری به غیر از رئیس اتحادیه جودوی آسیا صحبت کرده است!

ابوالفضل شجاعی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم ایران نیز تنها نماینده ایران در بخش مردان بود که در دومین مبارزه مقابل بکاریس سادوکاس از قزقستان شکست خورد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در اولین مبارزه خود در گروه شانس مجدد نیز مقابل الین باگریان از مولداوی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۶ آبان: قرعه نحس باز هم بلای جان جودو شد

در جریان رقابت‌های جودوی گرند اسلم ابوظبی، سعید ملایی نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم ایران پس از استراحت در گام نخست جودوکار ایالات متحده آمریکا را از پیش رو برداشت و در ادامه جودوکار گرجستانی را ایپون کرد و سپس برابر جودوکار کشور کانادا به پیروزی رسید. ملایی در نیمه نهایی با توجه به شرایط جدول و رسیدن به جودوکار اسرائیلی عمداً به حریف بلژیکی باخت و به رده‌بندی رفت. ملایی در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز نیز حاضر نشد برابر جودوکار قزاق به روی تاتامی برود و به این ترتیب به عنوان پنجمی رسید.

بریمانلو و محمودی دو نماینده دیگر ایران نیز حذف شدند.

۱۲ آبان: درخشان استعفا کرد

محمد درخشان بدلیل ابلاغ قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگام مجبور به استعفا شد. عمادی سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفت و دو روز بعد درخشان نایب رئیس شد! این اتفاق انتقادات زیادی را به همراه داشت تا اینکه وی از این سمت نیز برکنار اما با این وجود به عنوان مشاور سرپرست معرفی شد.

۲۰ آبان: حذف هر ۵ جودوکار ایران در تورنمنت ازبکستان

تمامی ۵ نماینده ایراندر رقابت‌های بین‌المللی ازبکستان با شکست برابر رقبا حذف شدند.

۲۶ آبان: حذف ملایی از جودو گرندپری هلند

سعید ملایی دارنده مدال طلای جهان در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های گرندپری هلند برابر حریف بلغار شکست خورد و حذف شد.

۱۶ آذر: فدراسیون جهانی کوراش محرومیت میراسماعیلی را بخشید

اتحادیه جهانی کوراش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جودو و کمیته ملی المپیک، ادامه محرومیت ۵ ساله آرش میراسماعیلی را پس از ۳ سال مورد بخشش قرار داد.

۳ اسفند: معرفی ناظر فرانسوی در انتخابات و مخالفت فدراسیون

بدنبال برخی شیطنت‌ها و درخواست یک فرد ناشناس از فدراسیون جهانی، ویزر رئیس فدراسیون جهانی ناظر فرانسوی را برای نظارت بر انتخابات ایران معرفی کرد که البته در نهایت با مخالفت جدی ایران این اتفاق رخ نداد.

۲۵ اسفند: آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو شد

با برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز جهان که نایب رئیسی فدراسیون جودو در زمان رستگار را نیز در کارنامه خود داشت، به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

سیاحی دبیر فدراسیون جودو که حمایت درخشان را پشت سر خود می‌دید فقط ۸ رأی در برابر ۳۲ رأی میراسماعیلی بدست آورد. بلافاصله پس از انتخاب میراسماعیلی، محمد منصوری سرمربی تیم ملی و محمدرضا رودکی مدیر تیم‌های ملی که رابطه بسیار نزدیکی با درخشان رئیس اسبق فدراسیون داشتند، از سمت خود استعفا کردند!

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.