صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / توقف گردشگری دریایی در خلیج فارس تا اطلاع بعدی/نجات گردشگران گرفتار در کوه‌های خاییز
توقف گردشگری دریایی در خلیج فارس تا اطلاع بعدی/نجات گردشگران گرفتار در کوه‌های خاییز

توقف گردشگری دریایی در خلیج فارس تا اطلاع بعدی/نجات گردشگران گرفتار در کوه‌های خاییز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: به دلیل مواج و متلاطم شدن خلیج فارس انجام فعالیت های گردشگری دریایی تا پایان روز 13 فروردین ماه جاری متوقفشده است.

بوشهر- بندر سیراف

به گزارش کسب و کار نیوز از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده اظهار کرد: با پایان روز سیزده فروردین به طور مجدد نشست بررسی وضعیت دریایی برگزار و پیرامون تمدید زمان توقف و یا لغو فعالیت گردشگری دریایی تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: امسال با توسعه زیرساخت ها گردشگری دریایی در بوشهر رونقی چشمگیری داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: در نوروز امسال ظرفیت جابه جایی گردشگران دریایی این استان ۸۰۰ نفر افزایش یافته است، به طوری که در شرایط مساعد دریانوردی روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ گردشگر دریایی با ۲۹ کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند.

ارجمندزاده تصریح کرد: از این شمار ۲ هزار نفر با ۹ فروند کشتی و ۱۳ فروند لنج در شهرستان بوشهر و چهار هزار و ۲۰۰ گردشگر دیگر نیز با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندرها جابه‌جا می‌شوند.

وی اذعان داشت: صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی ۲ قایق در کنار لنج‌های گردشگری، همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جداسازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته به منظور حفظ ایمنی گردشگران دریایی استان بوشهر  است.

نجات گردشگران گرفتار در کوه‌های خاییز

تیم عملیاتی امداد و نجات پایگاه کوهستان شهرستان تنگستان فرد مصدوم در کوه‌های خاییز را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پی گرفتار شدن یک گروه سه نفره گردشگر در کوه‌های خاییز، تیم عملیاتی پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر تنگستان به همراه خودروی نجات وارد عملیات شدند.

پس از انجام یک عملیات سه ساعته گردشگران مذکور پیدا شده و یک نفر از این گروه که دچار حمله قلبی شده بود به وسیله خودرو نجات به دامنه کوه منتقل و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.