صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / باند فرودگاه خرم‌آباد بسته شد/ سایر فرودگاه‌ها عملیاتی هستند

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد:

باند فرودگاه خرم‌آباد بسته شد/ سایر فرودگاه‌ها عملیاتی هستند

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های کشور پس از وقوع سیل اخیر را تشریح کرد.

فرودگاه خرم‌اباد

حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که وقوع سیل اخیر موجب ورود آب به فرودگاه خرم‌آباد شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که وقوع سیل در کنار فرودگاه خرم‌آباد رخ داده متأسفانه نتوانستند مانع از ورود آب به فرودگاه شوند و مسیر سیل را مهار کنند. بنابراین آب تا ارتفاع ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متری روی باند فرودگاه قرار گرفته است اما خوشبختانه دستگاه‌ها آسیبی ندیده‌اند و ماشین‌آلات زمینی به قسمت‌های مرتفع منتقل شدند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی ادامه داد: علی‌رغم قطع بارندگی اما احتمال وقوع سیل بسیار بالاست و باید در این رابطه کاملاً آماده بود. باند فرودگاه خرم‌آباد ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر زیرآب رفته است هرچند که برای کمک‌های امدادی مشکلی در این راستا وجود ندارد و هلی‌کوپترها امکان ورود و پرواز دارند. امیدوار هستیم سیلی که از رودخانه‌های بیرون فرودگاه طغیان کرده است مهار شود و مجدداً بتوانیم باند را برای انجام پروازها آماده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که سایر فرودگاه‌های کشور مشکلی برای انجام پروازها ندارند و شرایط عملیاتی در آنها برقرار است، خاطر نشان کرد: در مورد فرودگاه ایلام نیز مشکلی وجود ندارد هرچند که زیرساخت‌های فیبر نوری شهر آسیب دیده است که مربوط به فرودگاه نیست.

اسفندیاری درباره تأخیر پروازها در چنین شرایط جوی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، تأخیر پروازها به دلیل دید کم و حتی دید صفر اجتناب‌ناپذیر است این مساله موجب بسته شدن سایر فرودگاه‌های کشور نشده است و فعالیت‌ها طبق روال انجام می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به وضعیت مسیر و مسائل فنی هواپیما برنامه‌های پروازی خود را مدنظر قرار می‌دهند؛ هرچند ممکن است که به دلایل فنی و یا وضعیت نامناسب جوی مجوز برخی پروازها صادر نشود.

وی با تاکید بر این‌که مسافران باید در چنین شرایط خاص آب و هوایی از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند، گفت: مسافران برای اطمینان از انجام پرواز خود و زمان دقیق آن در چنین شرایط جوی باید از طریق شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها بدون پیش شماره، عدد ۱۹۹ را شماره‌گیری کنند و از آخرین وضعیت پرواز در شهر مذکور از مبدا به مقصد مطلع شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.