چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کاهش ۵ درصدی حوادث ترافیکی/ آماده‌باش اورژانس کشور برای سیلاب‌های احتمالی
کاهش ۵ درصدی حوادث ترافیکی/ آماده‌باش اورژانس کشور برای سیلاب‌های احتمالی

کاهش ۵ درصدی حوادث ترافیکی/ آماده‌باش اورژانس کشور برای سیلاب‌های احتمالی

رئیس اورژانس کشور از کاهش پنج درصدی حوادث ترافیکی نوروز ۹۸ در ١۵ روز گذشته خبر داد.

پیرحسین کولیوند

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در یازدهمین روز از طرح نوروزی اورژانس کشور ۱۹ هزار پرسنل، ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ١٠٠٠ موتورلانس و ۶۴ آمبولانس در حالت آماده‌باش هستند تا خدمات لازم را در طرح نوروزی و سیلاب و طوفان های احتمالی کشور ارائه کنند. 

وی با تاکید بر این که تاکنون شاهد کاهش پنج درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم، گفت: ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه در نوروز ٩٧، ۳۸ درصد افزایش یافته و طی ۱۵ روز گذشته از طرح ملی سلامت نوروزی بیش از ۱۹۳ هزار مورد مأموریت در سطح کشور توسط اورژانس پیش بیمارستانی به انجام رسیده است که ۱۵ درصد ماموریت های ترافیکی و ۸۵ درصد غیر ترافیکی بودند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی مربوط به استان تهران با بیش از ۳۶ هزار مورد بوده است، افزود: بعد از استان تهران در استان خراسان رضوی و استان فارس به ترتیب بیش از ١٨ هزار و ١٣هزار مورد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است. همچنین از آغاز طرح ملی سلامت نوروزی نیز بالگردهای اورژانس هوایی ۱۴۶ ماموریت جهت انتقال مصدومان و بیماران در سطح کشور انجام دادند که طی آن ۲۳۷ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور در ادامه گفت: بیشترین مصدومان اعزامی حوادث ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۲۳۹۹ نفر، تهران با ۲ هزار و ۱۶۸ نفر و اصفهان با ۲ هزار و ۸۹ نفر و بیشترین مصدوم و بیمار اعزامی در حوادث غیر ترافیکی به ترتیب در استان‌های تهران با ۸۶۱۰ نفر، خراسان رضوی با ۷ هزار و ۳۲۰ نفر و اصفهان با ۴ هزار و ۶۳۸ نفر بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به مأموریت های حوادث ترافیکی انجام شده در ۱۵ روز گذشته گفت: تعداد ماموریت های حوادث ترافیکی انجام شده در طرح ملی سلامت نوروزی در سطح کشور ٢٩ هزار و ۶١٩ مورد بوده است.

کولیوند درباره مراجعه هموطنان به ایستگاه های سلامت نوروزی سطح کشور نیز گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی بیش از ۳۶ هزار نفر به ۶۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی در سطح کشور مراجعه کردند که هزار و ۱۰۸ نفر مصدوم و بیمار جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال یافته و ۳۵ هزار و ۳۲۱ نفر در محل درمان شدند. 

وی در پایان تاکید کرد: خدمات سلامت کمپ های موقت و اسکان موقت هموطنان را با تمام توان انجام می دهیم و به تعداد کافی نیرو برای اینگونه مواقع در نظر گرفته‌ایم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.