صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه‌های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم
نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه‌های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم

نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه‌های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به فعالیت گروه‌های مردمی در جریان حوادث طبیعی خصوصا حادثه سیل اخیر شیراز شد.

بهرام پارسایی نماینده شیراز

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم در کل کشور مدت‌ها منتظر نزول رحمت الهی بودند چرا که مسائل اقلیمی و همچنین برداشت از چاه‌های آب زیرزمینی بر شدت خشکسالی افزوده بود و کمبود باران حتی دریاچه بختگان و مهارلو را دچار بحران خشکی کرده بود لذا بارندگی‌های اخیر توانست امیدی به مردم بدهد، اما بارانی که می‌توانست مایه نشاط و شادابی مردم شود به حادثه‌ای تلخ تبدیل شد.

وی با اشاره به رویکرد مردم شیراز نسبت به حادثه سیل، اظهار کرد: مردم شیراز سنگ تمام گذاشتند و فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند. مشارکت مردم در حمایت و همدردی با آسیب‌دیدگان و همچنین حضور به موقع مسئولین ملی و استانی از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا وزرا بسیار جای قدردانی داشت اما به هر حال این حادثه بسیار تأسف‌بار بود. ما باید بعد از رسیدگی به سیل‌زدگان و حل مشکلات شهروندانی که خانه‌هایشان دچار آب‌گرفتگی شده این معضل را به طور ریشه‌ای حل کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال مردم و نهادهای مردمی در کنار مسئولین استانی، هلال‌احمر، نهادهای امدادرسان و نیروهای نظامی و انتظامی، خاطر نشان کرد: پس از حادثه سیل شیراز پزشکان داوطلبی بودند که برای معاینه آسیب‌دیدگان اعلام آمادگی کردند یا گروه‌های آفرود که برای تقسیم کمک‌های مردمی و پخش آن حضور فعال داشتند. ما باید این نهادهای مردمی را بیشتر به رسمیت بشناسیم و از آنها حمایت‌های امنیتی، حفاظتی و معنوی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در زمان جنگ هم این مردم بودند که جنگ را هدایت می‌کردند و بر ضرورت توجه بیشتر به کمک‌های نهادهای مردمی تاکید کرد و افزود: حضور پزشکان برای شناسایی مشکلات مردم بسیار اثرگذار بود. ما باید به اینها میدان بدهیم و اگر نیاز به هماهنگی با مسئولین مختلف و نیروهای انتظامی و نظامی است این کار را انجام دهیم. این اقدام هم این افراد را دلگرم می‌کند و هم مشوقی برای سایر گروه‌های مردمی است.

وی اضافه کرد: من به عنوان یک ایرانی و یک شهروند شیرازی از این‌که مردم به یکدیگر بی‌تفاوت نیستند به خود می‌بالم؛ علی‌رغم این‌که موج سیل و خبرهای مربوط به آن فروکش کرده گروه‌های مردمی همچنان در صحنه هستند و به مردم آسیب دیده خدمات می‌دهند. انتظار می‌رود همراهی بیشتری با این افراد صورت گیرد، مورد اعتماد قرار گیرند و زحمات اینها در کنار دولتمردان و مسئولین بیشتر دیده شود تا مایه دلگرمی و موجب الگو قرار گرفتن باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.