صفحه اصلی / سرخط خبرها / “تنفس” پاک در یازدهمین روز فروردین

“تنفس” پاک در یازدهمین روز فروردین

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری است، گفت: دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

هوای پاک تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شهبازی، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتاً ناپایدار در روز جاری (یکشنبه) است، بیان کرد: به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به گونه‌ای که برای برخی ساعات، به ویژه عصرگاه، بارندگی و وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی شرقی – جنوب شرقی انتظار می‌رود.

وی افزود: این وضعیت جوی ناپایدار تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و برخی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد شدید و در برخی موارد تندباد لحظه‌ای خواهد بود. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

بنابر اظهارات مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط جوی حاکم امروز سبب برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران شده و وزش باد در برخی ساعات کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، انتظار می‌رود با تداوم شرایط جوی ناپایدار و کاهش حجم تردد خودروها و ترافیک شهری در دوازدهمین روز از سال ۹۸، وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط مطلوب‌تری قرار گیرد.

شهبازی در ادامه افزود: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۳۶ در شرایط پاک و در حال حاضر نیز شاخص کیفیت هوا هم اکنون با شاخص ۳۷ همچنان در شرایط پاک قرار دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.