چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تعیین تکلیف ۸۵ درصد پرونده فاقدین شناسنامه در دلگان سیستان و بلوچستان
تعیین تکلیف ۸۵ درصد پرونده فاقدین شناسنامه در دلگان سیستان و بلوچستان

تعیین تکلیف ۸۵ درصد پرونده فاقدین شناسنامه در دلگان سیستان و بلوچستان

فرماندار دلگان گفت: 85 درصد پرونده فاقدین شناسنامه دلگان در سال گذشته به همت شورای تامین و اداره ثبت و احوال شهرستان دلگان، تعیین تکلیف و اکثرا منجر به صدور شناسنامه شده و تلاش می‌ شود در نیمه نخست سال 98 کلیه پرونده های در دستور کار تعیین تکلیف شود.

شناسنامه

مجتبی شجاعی در گفت وگو با ایسنا با تقدیر از اعضای شورای تامین افزود: ۲۳ فقره پرونده که به تایید شورای تامین دلگان رسیده و مراحل آن طی شده در فروردین ماه منجر به صدور شناسنامه برای متقاضیان می‌شود.

وی با مهم دانستن دقت و اصالت سنجی هویت ایرانی افراد بیان کرد: طی دهه‌های گذشته به دلایلی همچون نبود نمایندگی ثبت احوال در نقاط دور افتاده، دوری از مرکز شهرستان، نبود راه‌های دسترسی روستاها، بی‌سوادی و ناآگاهی از مزایای شناسنامه، زایمان در منزل یا بیابان، کمبود درآمد و مشکلات دیگری از این دست موجب شد تا هزاران نفر در سیستان و بلوچستان از داشتن مدرک قانونی و سند هویتی محروم شوند.

وی ادامه داد: همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و تردد و سکونت افراد بیگانه در این استان از جمله عواملی است که از گذشته تاکنون باعث کم ثبتی و دیرثبتی وقایع مرگ و میر، ازدواج و ولادت و همچنین پدیده مشکوک التابعین  شده است.

شجاعی از شناسنامه به عنوان سند هویت ایرانی بودن به عنوان سندی حیاتی، مهم و ضروری در نگه‌داری آن نام برد و گفت: تهاجم فقط اشکال نظامی، فرهنگی ندارد و تلاش اتباع بیگانه برای به دست آوردن شناسنامه ایرانی از هر طریق و با هر ترفندی خود تهاجم هویتی بیگانه است که هر میزان در این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: به هر میزان جلوی این اتباع غیرمجاز سودجوی به دنبال شناسنامه را بگیریم اولا از هویت ملی‌مان، محافظت و دوما از تهاجم هویتی که بسیار خطرناک است، جلوگیری کرده‌ایم. از طرفی از حقوق اساسی و اولیه  کلیه ایرانیهایی که به دلایلی در گذشته موفق به دریافت شناسنامه نگردیده اند، دریافت شناسنامه و بهره مندی از مزایا و حقوق مربوط به آن است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.