صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برگزاری اولین انتخابات محلی در لیبی پس از ۵ سال
برگزاری اولین انتخابات محلی در لیبی پس از ۵ سال

برگزاری اولین انتخابات محلی در لیبی پس از ۵ سال

لیبی روز شنبه شاهد اولین انتخابات محلی در ۹ شهرک بود البته میزان استقبال از اولین انتخاباتی که این کشور از پنج سال پیش شاهد بوده تقریبا از ۳۸ درصد تجاوز نکرد.

انتخابات محلی لیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، لیبی از زمان براندازی رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد درگیری و آشوب بوده و هیچ انتخاباتی در این کشور از سال ۲۰۱۴ زمانی که انتخابات سراسری به اتمام رسید، برگزار نشده است. این کشور شاهد یک رقابت داغ بین دو جبهه بوده و کشور بین دو دولت و دو پارلمان تقسیم شده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از مسؤولان نوشت: انتخابات در ۹ شورای شهر از مجموع ۶۹ شورای محلی در جنوب و غرب لیبی در روز شنبه برگزار شد و هیچ گونه گزارشی از خرابکاری و خشونت منتشر نشده است.

لیبی در ۲۰۱۳ در تلاش برای پایان دادن به دولت مرکزی و دولت تک نفری ۴۲ ساله قذافی ۱۲۰ شورای محلی ایجاد کرد. برخی شوراها انتخابات را در سال ۲۰۱۴ برگزار کردند. اداره محلی هر شورا شامل هفت عضو است که بعد از تعیین‌شان رئیس شورای شهر را انتخاب می‌کنند.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات شوراهای محلی اظهار کرد، انتخابات محلی هر شنبه برگزار خواهد شد تا ۳۳ شورا انتخابات‌شان را برگزار کنند و بعد از پایان ماه رمضان دوباره این روند ادامه می‌یابد و به این ترتیب تمام شوراها انتخاب می‌شوند.

این در حالی است که انتخابات در شهرک‌ زواره در غرب طرابلس در نزدیکی مرزهای تونس شاهد استقبال قابل ملاحظه‌ای بود.

سازمان ملل در ماه آوریل در تلاش برای پایان دادن به اختلافات سیاسی بین دولت به رسمیت شناخته شده از سوی جهان در طرابلس واقع در غرب لیبی و دولت موازی مستقر در شرق کنفرانس ملی برگزار می‌کند.

هدف سازمان ملل از تلاش‌هایش برگزاری انتخابات سراسری در این کشور است که همواره به تعویق افتاده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.