صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آدیس‌آبابا در ژوئیه میزبان کنفرانس آشتی ملی لیبی
آدیس‌آبابا در ژوئیه میزبان کنفرانس آشتی ملی لیبی

آدیس‌آبابا در ژوئیه میزبان کنفرانس آشتی ملی لیبی

وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، معاون وزیر خارجه روسیه با نخست وزیر لیبی در تونس دیدار کرده است. همچنین اتحادیه آفریقا از برگزاری نشست آشتی ملی لیبی در آدیس‌آبابا خبر داد.

حفتر و فایز السراج

به گزارش کسب و کار نیوز، موسی فقّی، رئیس اتحادیه آفریقا در تونس اعلام کرد، کنفرانس آشتی ملی لیبی در ژوئیه در آدیس‌آبابا با هدف خارج کردن کشور از آشوب و بحران کنونی برگزار خواهد شد.

فقّی که در نشستی با حضور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجه اروپا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شرکت کرده بود، گفت، زمان آن رسیده که سیاستمداران لیبی سرنوشت کشورشان را به بحث بگذارند.

البته قبل از کنفرانس آدیس‌آبابا در شهر غدامس در غرب لیبی نیز همایش ملی با هدف تعیین زمانی برای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری لیبی برگزار خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه و پیش از آغاز سی‌امین نشست اتحادیه عرب در تونس میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فایز سراج، نخست وزیر لیبی در تونس دیدار کرده و در آن، بوگدانف بر حمایت روسیه از برگزاری کنفرانس ملی لیبی با حضور تمامی نیروهای سیاسی این کشور تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان این دیدار، مساله راه حل بحران لیبی تحت نظر سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تشکیل یک روند مذاکره‌ای جامع که هدف نهایی‌اش برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل نهادهای دولتی متحد مؤثر است، تاکید شد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، روسیه همچنین بر ایده برگزاری کنفرانس ملی گسترده با حضور تمامی هیئت‌ها و گروه‌های سیاسی لیبی به عنوان بخشی از برنامه اقدام سازمان ملل برای لیبی تاکید کرد.

اواخر فوریه سال جاری میلادی، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی مستقر در شرق این کشور با برگزاری انتخابات پارلمانی در لیبی تا پایان سال جاری میلادی موافقت کرده است.

وی اوایل امروز گفت به محض تشکیل دولت جدید متحد ملی باید بحران در لیبی ظرف دو هفته حل و فصل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.