صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / کارشناسی داوری داربی ۸۹
کارشناسی داوری داربی ۸۹

کارشناسی داوری داربی ۸۹

اشکان خورشیدی قضاوت خوبی را در بازی استقلال و پرسپولیس به نمایش گذاشت و در چند صحنه که بازیکنان قصد فریب داور را داشتند اما با تجربه خوب خودش بازی را کنترل و مدیریت کرد.

شهرآورد ۸۹ پایتخت

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت‌و گو با ایسنا، درباره قضاوت اشکان خورشیدی در داربی شماره ۸۹ اظهار کرد: در دقیقه ٣٠ نادری بازیکن پرسپولیس داخل محوطه جریمه استقلال سرنگون شد و داور به درستی ادامه بازی داد و پنالتی نبود، چون مدافع استقلال با تکل صحیح توپ را زد و نادری می‌خواست با زیرکی پنالتی بگیرد. در ادامه اولین جنجال بازی در حال رخ دادن بود که داور با فراخواندن دو بازیکن این صحنه را مدیریت کرد.

وی افزود: دقیقه ٣۵ باقری در کنار خط طولی روی ترابی خطا کرد که مستحق اخطار بود اما داور سعی کرد اخطار ندهد. مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه ۴۳ رخ داد که کمال کامیابی‌نیا روی مهاجم استقلال در داخل محوطه جریمه خطا کرد و بعد از ضربه به توپ، پای مهاجم استقلال را هم مورد اصابت قرار داد و اعلام پنالتی از سوی داور کاملا صحیح بود. در ادامه داور نباید اجازه می داد تا درگیری دامنه‌داری از سوی بازیکنان رخ دهد و سریعتر  باید تصمیمش را اجرا می کرد. هم‌چنین اخطار به زکی‌پور، بیرانوند و خلیل زاده بازیکنان دو تیم که بوجود آورنده درگیری بودند صحیح بود.

سلیمانی در پایان گفت: در دقیقه ۵۵ داور و کمک داور در اعلام کرنر و ضربه دروازه دو نظر متفاوت داشتند که چندان خوشایند نبود. یک دقیقه بعد خطای ترابی روی مهاجم استقلال به درستی اعلام شد و اخطار هم صحیح بود. آخرین صحنه بازی در دقیقه ۵٨ رخ داد که علی کریمی روی رفیعی خطا کرد و موقعیت حمله پرسپولیس را سلب کرد و اخطار به وی هم صحیح بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.