چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / پارس جنوبی در سال ۹۷/ با سیلی صورتت را سرخ نگه‌دار!
پارس جنوبی در سال ۹۷/ با سیلی صورتت را سرخ نگه‌دار!

پارس جنوبی در سال ۹۷/ با سیلی صورتت را سرخ نگه‌دار!

پارس جنوبی در لیگ هجدهم ثبات لیگ هفدهم را حفظ کرد و باوجود مشکلات مالی‌ای که در این تیم وجود داشت، شاگردان تارتار توانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پارس جنوبی جم

به گزارش کسب و کار نیوز، پارس جنوبی در لیگ هفدهم تیم کم‌حاشیه‌ای بود و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر موفق شد با ۴۷ امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گیرد تا بهترین نتیجه یک تیم تازه لیگ برتری شده را کسب کند.

پارس جنوبی از معدود تیم‌های لیگ برتری بود که نه در سیستم مدیریتی‌اش و نه در کادرفنی‌اش تغییری نداشت و با همان افرادی که در دو سال قبلش کار کرده بودند، وارد سال سوم شدند. همین ثبات در بدنه باشگاه پارس جنوبی باعث شد که آن‌ها امیدوار به کسب نتایج خوب فصل قبل باشند و هراسی برای سقوط به لیگ یک نداشته باشند.

مدیران باشگاه پارس جنوبی در فصل نقل و انتقالات، سراغ بازیکنان خارجی نرفتند و تنها چند بازیکن جوان داخلی و محسن بنگر و رحمان احمدی را به عنوان دو بازیکن باتجربه جذب کردند. یکی از دلایلی که پارس جنوبی به سراغ بازیکنان خارجی نرفت و حتی اردوی پیش فصل اوکراین این تیم هم لغو شد، مشکلات ارزی و قوانین مجلس مبنی بر عدم تزریق پول ارگان‌های دولتی به تیم‌های حرفه‌ای فوتبال بود؛ مشکلاتی که در طول فصل هم ادامه پیدا کرد.

مهدی تارتار، سرمربی پارس جنوبی و بهرام رضائیان، مدیرعامل این باشگاه که برای سومین سال پیاپی همکاری می‌کردند، در طول ۲۲ هفته‌ای که در سال ۹۷ از لیگ هجدهم گذشت، ثبات لیگ هفدهم را حفظ کردند و در بین رتبه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند اما موضوعی که در لیگ هجدهم مشهود بود، اعتصاب‌های متعدد اعضای تیم به خاطر مشکلات مالی بود. مشکلات مالی‌ای که در برخی برهه‌ها امان این تیم را برید اما شگفتی‌سازان لیگ هفدهم نگذاشتند تا مانعی در راه ثبات این تیم در لیگ برتر شود.

پارس جنوبی با این که در پایان سال ۹۷ تا مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد و در نهایت مقابل ماشین‌سازی حذف شد و با ۲۵ امتیاز هم در رده هشتم لیگ هجدهم قرار گرفت اما در مورد لیگ برتر باید این موضوع را در نظر گرفت که تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده اختلاف زیادی با تیم ششم جدول رده‌بندی به بعد دارند و به نوعی رقابت لیگ به دو دسته تبدیل شده است؛ رقابت بین پنج تیم ابتدایی لیگ و رقابت بین یازده تیم باقی‌مانده.

با این اوصاف پارس جنوبی در رقابت دسته دوم عملکرد خوبی داشته و از تیم‌های قدرتمند این رقابت ظاهر شده تا کارنامه خوبی در فصل ۹۷ از خود به جای بگذارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.