صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / ماهی‌ها زیر باران زنده می‌مانند؟
ماهی‌ها زیر باران زنده می‌مانند؟

ماهی‌ها زیر باران زنده می‌مانند؟

تیم فوتبال سپیدرود رشت در سال ۹۷ چند سرمربی و مالک داشت و روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت.

سپیدرود رشت

به گزارش کسب و کار نیوز، سپیدرود رشت سال ۹۷ پر ماجرا و پر چالشی داشت. ماهی‌های گیلانی در سال ۹۷ علی کریمی را در جایگاه سرمربی‌گری خود می‌دیدند که جایگزین امیدرضا روانخواه شده بود. علی کریمی در انتهای فصل موفق شد با دو برد و دو باخت و یک تساوی و کسب جایگاه سیزدهم، سپیدرود در لیگ‌برتر ماندگار کند.

در ادامه و بعد از پایان لیگ، علی کریمی با مدیران باشگاه به اختلاف خورد و قراردادش با سپیدرود رشت را فسخ کرد. بعد از رفتن علی کریمی، شرایط مالکیت و مدیریتی این تیم به بدترین حالت ممکن خود رسید. تا جایی که دو تیم با دو مالک مختلف ادعای مالکیت باشگاه سپیدرود رشت را داشتند. اما در نهایت با پیگیری‌های دادگاهی و قضائی، محمد نوین که از اداره کل وزرات ورزش و جوانان استان گیلان به عنوان مالک باشگاه انتخاب شد. او که خداداد عزیزی را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرده بود، لیگ هجدهم را با تمام کاستی‌ها آغاز کرد.

تیم خداداد عزیزی بازی اول خود را برابر سایپا آغاز کرد که سه بر صفر در خانه حریف شکست خورد. در بازی بعد و در ورزشگاه سردار جنگل رشت، سپیدرود شش بر یک مقابل سپاهان شکست خورد. این شکست موجب اعتراض شدید هواداران سپیدرود شد و واکنش خداداد عزیزی را به همراه داشت. تساوی یک بر یک سپیدرود برابر ماشین‌سازی موجب شد تا این سرمربی به بهانه عدم پرداخت مسائل مالی از سمت خود استعفا دهد.

محمد نوین بعد از برآورده نکردن امکانات برای باشگاه، از سمت خود کنار رفت. این بار علی کریمی به سپیدرود بازگشت اما نه فقط به عنوان سرمربی تیم، او علاوه هدایت باشگاه، مالکیت سپیدرود رشت را بر عهده گرفت و با دوستان خود به اداره باشگاه سپیدرود رشت پرداخت.

مهم‌ترین اقدامات علی کریمی در باشگاه سپیدرود، پرداخت بدهی‌های باشگاه بود. او بیش از نیمی از مطالبات باشگاه و بازیکنان را پرداخت کرد و بخشی از طلب و حقوق بازیکنان را با هزینه خودش پرداخت کرد. اما در نتیجه سپیدرود تغییر آن چنانی ایجاد نشد. سپیدرود در لیگ هجدهم به غیر از دو برد برابر پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان، نتوانست نتیجه خوبی کسب کند و این باعث شد تا علی کریمی سپیدرود رشت را رها کند.

تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا علی کریمی به سپیدرود برگردد اما او جواب مثبتی به این تلاش‌ها نداد. او با توجه به نتایجی که کسب کرده بود، دیگر نمی‌خواست به سپیدرود برگردد و به این ترتیب به سناریو تکراری استعفای مربیانی که تیم‌های بحران زده را رها می‌کنند دامن زد.

با رفتن علی کریمی، اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان گیلان دوباره دست به کار شد و کیومرث بیات را که سابقه حضور در لیگ برتر را داشت، تا اعلام شدن مالک نهایی سپیدرود به عنوان مالک موقت باشگاه اعلام کرد.

بیات انتخاب خود به عنوان مالک موقت سپیدرود را اعلام کرد و نادر دست‌نشان را سکان دار هدایت باشگاه معرفی کرد. طی یک هفته مربی و کادر فنی باشگاه معرفی شد که تا پایان سال تیم برای دو بازی باقی مانده سال آماده باشد.

نادر دست‌نشان که در نیم فصل گذشته در مس کرمان سرمربی بود، در دو بازی منتهی به سال سپیدرود موفق شد یک برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورد و هوادران را تا حدودی به سال ۹۸ امیدوار کند.

سال ۹۷ برای سپیدرود رشت با هر فراز و نشیبی بود به پایان رسید. سالی که شاید هواداران سپیدرود در آن سختی‌های زیادی کشیدند و از بلاتکلیفی‌های تیم به ستوه آمدند. اما سال ۹۸ می‌تواند سرآغاز فصلی تازه برای ماهی‌های گیلان باشد یا مثل سنوات گذشته باید شاهد افول و سقوط تیم‌شان باشند؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.