صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست برای اعطای “دکترای افتخاری کالبدشکافی” به بن سلمان!
درخواست برای اعطای “دکترای افتخاری کالبدشکافی” به بن سلمان!

درخواست برای اعطای “دکترای افتخاری کالبدشکافی” به بن سلمان!

منابع رسانه‌ای اعلام کردند، یکی از دانشگاه‌های تونس بنا بر درخواست ریاست‌جمهوری این کشور با اعطای دکترای افتخاری در حوزه تمدن عربی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی موافقت کرده در واکنش به این موضوع فعالان و سیاستمداران این کشور از دانشکده پزشکی این دانشگاه خواستند به ولیعهد سعودی نیز دکترای کالبد شکافی بدهد. اشاره آنها به اتهامات مطرح شده علیه محمد بن سلمان در زمینه دست‌داشتنش در قتل جمال خاشقجی است.

بن سلمان و خاشقجی

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از منابع رسانه‌ای نوشت، دانشگاه القیروان با درخواست ریاست‌جمهوری برای اعطای این دکترای افتخاری به ملک سلمان به پاسداشت تامین مالی چندین طرح عمرانی در استان القیروان از سوی عربستان از جمله پروژه احداث بیمارستان ملک سلمان و طرح بازسازی دو مسجد عقبه بن نافع و المدینه العتیقه در القیروان موافقت کرد.

پیش از این دانشگاه الزیتونه به دلیل فاصله گرفتن خود از هر گونه تبادلات سیاسی درخواست مشابه ریاست‌جمهوری تونس برای اعطای دکترای افتخاری را رد کرده بود.

فعالان و سیاسیون کمپین “تمسخره آمیزی” را در شبکه‌های اجتماعی راه انداختند و در جریان آن خواستار اعطای دکترای افتخاری در زمینه کالبدشکافی به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شدند. در این رابطه سلیم بن حمیدان، وزیر سابق این کشور این گونه توییت کرد: “بنا به درخواست جناب رئیس‌جمهور: دانشکده پزشکی با اعطای دکترای افتخاری تخصص کالبدشکافی به ولیعهد سعودی موافقت می‌کند.”

یکی از فعالان نیز توییت کرد: برای تونس جای هیچ افتخاری برای استقبال از “ابو منشار” (صاحب اره) و پدرش نیست”. “سفاح (خونریز) مصر”! آنها باید در قتل رخ داده، شهادت دهند. آنها باید در برابر دادگاه محاکمه شوند زیرا تاریخ و ملت‌های‌شان در این باره گواهی خواهند داد.

قابل ذکر است سفر محمد بن سلمان به تونس با موجی از مخالفت‌ها همراه شد و صدها تن در تظاهراتی مخالفت خود را با این سفر به دلیل دست داشتن محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.