چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / حراست از مراتع از خطر حریق
حراست از مراتع از خطر حریق

حراست از مراتع از خطر حریق

در آستانه روز طبیعت، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور خسارت‌های جبران‌ناپذیر به دنبال دارد برای جلوگیری از آتش‌سوزیِ منابع طبیعی کشور توصیه‌هایی ارائه داد.

حریق مراتع

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد بارش‌های مناسب بهاره بوده‌ایم، گفت: این بارش‌ها خوشبختانه باعث رشد پوشش‌های مختلف گیاهی در مناطق مختلف شده است، بنابراین کوچکترین حریق حتی در حد یک فیلتر سیگار باعث آتش‌سوزی گسترده می‌شود.

وی تاکید کرد: از کلیه شهروندان خواهش می‌کنم از پرتاب ته‌سیگارها در طبیعت در هنگام رانندگی یا حتی اتراق و پیاده‌روی خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه از مسافران نوروزی که طبیت‌گردی می‌کنند، درخواست می‌کنیم که تا حد امکان از غذاهای آماده استفاده کنند تا نیازی به روشن کردن آتش نداشته باشند،‌ یادآور شد که اگر هم آتشی روشن می‌کنند بعد از استفاده مطمئن شوند که آتش را به طور کامل خاموش کرده‌اند تا مبادا آتش زیر خاکستر بعد شعله‌ور شود و منطقه را دچار حریق کند.

سرهنگ محبت‌خانی در پایان تاکید کرد: جبران برخی خسارت‌ها به محیط زیست از جمله به مراتع و جنگل‌ها میسر نیست و بنابراین باید همگی در حفظ این منابع کوشا باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش ۹.۵ درصدی سرقت در تهران/ ورود ۵۰ موتور سنگین به ناوگان پلیس برای دستگیری سارقان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.