صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی در مرزهای غزه در آستانه تظاهرات میلیونی بازگشت
به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی در مرزهای غزه در آستانه تظاهرات میلیونی بازگشت

به شهادت رسیدن یک جوان فلسطینی در مرزهای غزه در آستانه تظاهرات میلیونی بازگشت

صبح امروز (شنبه) یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در مرزهای با نوار غزه به شهادت رسید. این در حالی است که گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین، خواستار مشارکت گسترده فلسطینیان در برنامه‌ها و فعالیت‌های سالگرد "روز زمین" شدند.

شهادت فلسطینی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌ العربی، وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد جهد سعد، شهروند فلسطینی ۲۰ ساله همزمان با اولین سالگرد آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت در غزه آمده است، جوان فلسطینی بر اثر اصابت ترکش‌ها به سرش در نتیجه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در مرزهای شرق غزه به شهادت رسید. وزارت بهداشت فلسطین نیز تمام بخش‌های اورژانس در غزه را به مناسبت “روز زمین” و “تظاهرات میلیونی” امروز در مرزهای غزه حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

از سوی دیگر، مسؤولان پزشکی نوار غزه اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه به سمت شهروندان فلسطینی در نزدیکی مرزهای نوار غزه تیراندازی کردند و طی آن ۱۰ تن از آن‌ها زخمی شدند.

میانجی‌گران مصری و مسؤولان در زمینه انسانی به دنبال ممانعت از خونریزی بیشتر قبل از اولین سالگرد “راهپیمایی بازگشت” هستند.

امدادگرایان در غزه اعلام کردند که در جریان راهپیمایی‌های بازگشت حدود ۲۰۰ فلسطینی شهید و هزاران تن به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌های ملی و اسلامی رام الله خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در مرکز شهر رام الله به مناسبت سالگرد روز زمین و عزیمت فلسطینیان به سمت مناطق درگیری با اشغالگران صهیونیست؛ به ویژه در منطقه بیت ایل شدند.

ائتلاف “جوانان انتفاضه” خواستار عزیمت فلسطینیان به سمت مناطق درگیری با نظامیان صهیونیست در تمامی شهرهای کرانه باختری شد.

این ائتلاف تاکید کرد که برنامه‌ها و فعالیت‌های روز زمین با شعار “سنگت را بردار، کوکتل مولوتوفت را بردار و دست به قیام علیه رژیم اشغالگر بزن” برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.