صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قرقاش خواستار تغییر در روابط اعراب و رژیم صهیونیستی شد
قرقاش خواستار تغییر در روابط اعراب و رژیم صهیونیستی شد

قرقاش خواستار تغییر در روابط اعراب و رژیم صهیونیستی شد

روزنامه "نشنال" که در ابوظبی منتشر می‌شود به نقل از وزیر مشاور امارات در امور خارجه نوشت، روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به دلیل تحقق پیشرفت در مسیر صلح با فلسطینی‌ها نیاز به تغییر دارد.

انور قرقاش

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزنامه در اظهاراتی که منسوب به قرقاش دانسته، آورده است، تصمیم اکثر کشورهای عربی برای عدم مذاکره با اسرائیل تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل را برای مدت‌های مدیدی پیچیده کرده است.

قرقاش در ادامه این اظهارات غیرعادی و بی‌سابقه گفت، از مدت‌ها پیش تصمیم عربی برای عدم ارتباط با اسرائیل گرفته شده اما اگر نگاهی به گذشته بیندازیم می‌بینیم این تصمیم کاملا اشتباه بوده است.

وی افزود: تغییر استراتژیک ما عملا تحقق پیشرفت در روند صلح را می‌طلبد.

قرقاش در اشاره به احتمال ادغام دو نظام اسرائیل و فلسطین به جای تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل ادامه داد: اگر به رویه کنونی ادامه دهیم به نظرم مذاکره طی ۱۵ سال منجر به برابری در حقوق مربوط به یک کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره در حال حاضر در حاشیه قرار گرفته اما این روند تغییر خواهد کرد. راه حل دو کشوری دیگر فایده‌ای نخواهد داشت زیرا فرصت وجود کشور فلسطین از بین رفته و این کشور عملا دیگر شکل نمی‌گیرد.

اظهارات قرقاش در سایه روی بازی است که امارات به رژیم صهیونیستی نشان داده به طوریکه ابوظبی میزبان تیم اسرائیلی در مسابقات جهانی جودو در اکتبر سال گذشته میلادی بود.

همچنین مری رگیو، وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم در راس هیئت صهیونیستی در آن زمان به ابوظبی سفر کرد و در حالی که برای اولین بار سرود اسرائیل در امارات پخش می‌شد تصاویری از او در حالی که اشک می‌ریزد، منتشر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.