صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عبدالمهدی: داعش غده سرطانی در کالبد امت اسلامی است
عبدالمهدی: داعش غده سرطانی در کالبد امت اسلامی است

عبدالمهدی: داعش غده سرطانی در کالبد امت اسلامی است

نخست وزیر عراق در جریان دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی گفت: داعش غده سرطانی در کالبد امت اسلامی است.

نخست وزیر عراق در جریان دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سومریه نیوز، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی روز پنج‌شنبه در بغداد از علوی شهاب، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی به منطقه خاورمیانه و سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

عادل عبدالمهدی با بیان اینکه داعش، یک غده سرطانی در کالبد امت اسلامی است، بر ضرورت همکاری و تلاش برای ریشه‌کن کردن تفکر آن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اندونزی یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی است. ما نسبت به پیشرفت اقتصادی این کشور افتخار می‌کنیم. میان دو ملت همگرایی وجود دارد و ما به دنبال استفاده از تجربه موفقیت‌آمیز این کشور هستیم.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: باید کشورهای اسلامی برای ریشه‌کن کردن تفکر داعش، عدم سازش با آن و تقویت میانه‌روی و اعتدال در میان مسلمانان همکاری و تلاش کنند.

در همین راستا، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد که کشورش عراق را یک الگوی موفق در رویارویی با تروریسم و افراط گرایی، پیروزی بر آن‌ دو، ناکام گذاشتن طرح‌ها و اقدامات اهانت‌بار می‌داند که عامل بدنامی چهره اسلام هستند.

وی تاکید کرد: اندونزی به افزایش همکاری با عراق در زمینه‌های اقتصادی، انرژی و سرمایه‌گذاری تمایل دارد.

علوی شهاب خواستار تلاش و همکاری برای تسهیل ورود شهروندان اندونزیایی برای زیارت عتبات عالیات در عراق و سازماندهی پروازهای منظم در این زمینه در راستای تقویت گردشگری و روابط میان ملت‌های مسلمان دو کشور را خواستار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.