صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفیر افغانستان به اسلام‌آباد بازمی‌گردد
سفیر افغانستان به اسلام‌آباد بازمی‌گردد

سفیر افغانستان به اسلام‌آباد بازمی‌گردد

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که سفیر این کشور در پاکستان به اسلام‌آباد باز خواهد گشت. این درحالی است که جنگ لفظی جدیدی میان پاکستان، افغانستان و آمریکا در پی اظهارات اخیر عمران خان درباره تشکیل دولت موقت در افغانستان بالا گرفت.

عمران خان

به گزارش کسب و کار نیوز، یه نقل از سایت اینترنتی النشره، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که سفیرش در اسلام آباد که در واکنش به اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کابل فراخوانده شده بود، بعد از توضیح و شفاف سازی پاکستان به اسلام‌آباد بازمی‌گردد.

کابل اظهارات عمران خان را دخالت در امور داخلی کشورش تلقی کرده است.

وزارت خارجه افغانستان پیشتر اعلام کرده بود که یک مشاور در سفارت پاکستان در کابل را در ارتباط با گفته‌های اخیر عمران خان درباره تشکیل دولت در افغانستان احضار کرد.

نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که به زودی صلح در افغانستان برقرار خواهد شد. او اظهار کرد، در آینده حکومتی جدید در افغانستان ایجاد خواهد شد که نماینده تمام مردم افغانستان خواهد بود.

خان با اشاره به نشست نمایندگان طالبان و هیئت آمریکا در شهر دوحه قطر، گفته که در آینده نزدیک مردم افغانستان در صلح کنار هم زندگی خواهند کرد.

روابط میان کابل و اسلام‌آباد در چارچوب اتهامات درخصوص پناه دادن پاکستان به شورشیان در مرزهای با افغانستان متشنج شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.