صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی ۱۱ آوریل دیدار می‌کنند
روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی ۱۱ آوریل دیدار می‌کنند

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی ۱۱ آوریل دیدار می‌کنند

واشنگتن و سئول اعلام کردند، روسای جمهوری دو کشور به منظور بررسی از سرگیری مذاکرات متوقف شده میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ ۱۱ آوریل (۲۱ اردیبهشت) در کاخ سفید دیدار خواهند داشت.

ترامپ و مون جائه این

به گزارش کسب و کار نیوز، کاخ سفید اعلام کرد، هدف از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی بررسی مسائل دوجانبه و جدیدترین تحولات مربوط به کره شمالی است. ریاست جمهوری کره جنوبی نیز اعلام کرد، دو طرف راه‌های هماهنگی میان دو کشور به منظور برقراری صلح در شبه جزیره کره را بررسی خواهند کرد که از طریق خلع کامل سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره همراه با تقویت ائتلاف موجود میان کره جنوبی و ایالات متحده میسر می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، وزیر دفاع این کشور و وزیر دفاع موقت آمریکا اول ماه آوریل طی یک دیدار دوجانبه مذاکراتی در واشنگتن انجام خواهند داد و قصد دارند تحولات امنیتی در شبه جزیره کره را پس از ناکامی اجلاس هانوی بررسی و رزمایش مشترک میان دو کشور موسوم به Dong Maeng را ارزیابی کنند که اخیرا برگزار شد و قرار است جایگزین رزمایش‌ بزرگ Resolve شود.

دومین اجلاس میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ترامپ در هانوی ویتنام برگزار شد و این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

همزمان با این امر، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، پیونگ‌یانگ برای اجرای تعهدات خود که در مذاکرات با واشنگتن آنها را برعهده گرفته، هنوز آماده نیست و امیدوار است، تلاش‌های دیپلماتیک، دو طرف را به این هدف برساند. پامپئو تحقق این مساله را در سومین دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا بعید ندانست که احتمالا در آینده نه چندان دور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.