صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / دستگیری ۱۴ حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد
دستگیری ۱۴ حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد

دستگیری ۱۴ حفار غیرمجاز در یک منطقه تاریخی شهرکرد

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 14 حفار غیرمجاز در روستای دستگرد امامزاده شهرستان شهرکرد دستگیر شدند.

حفاری

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمود ابراهیمی اظهار کرد: به دنبال گزارش‌های رسیده به واحد اطلاعات و اخبار یگان حفاظت مبنی بر کاوش در منطقه تاریخی کمه روستای دستگرد امامزاده و با هماهنگی مقام قضایی و رئیس پاسگاه این روستا و زیرنظر گرفتن تردد خودروهایی با پلاک‌های غیربومی محل حفاران غیرمجاز محاصره و هفت متخلف حین عملیات حفاری دستگیر شدند. 

وی افزود: با همکاری یکی از متهمان محل اختفای سرکردگان این باند در شهر سفیددشت از توابع شهرستان بروجن شناسایی و در عملیات جداگانه دیگری با همکاری مقام قضایی و نیروی انتظامی هفت متهم دیگر دستگیر شدند. 

ابراهیمی تصریح کرد: از مجموع ۱۴ متهم دستگیر شده ۱۳ نفر غیربومی و اهل استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و یک نفر بومی است. 

وی بیان کرد: از دستگیرشدگان آلات و ادوات حفاری، دستگاه فلزیاب، مواد شیمیایی خنثی کننده گاز، لباس‌های مخصوص خنثی کننده گاز و مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه، تریاک و هروئین کشف و ضبط شد. 

ابراهیمی اضافه کرد: متهمان پس از تحقیقات و سپری کردن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. 

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، وی گفت: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع بوده و متخلفان به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.