صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خبرنگاران پاکستانی به دلیل گرامیداشت یاد خاشقجی تحت بازجویی قرار می‌گیرند
خبرنگاران پاکستانی به دلیل گرامیداشت یاد خاشقجی تحت بازجویی قرار می‌گیرند

میدل ایست آی فاش کرد

خبرنگاران پاکستانی به دلیل گرامیداشت یاد خاشقجی تحت بازجویی قرار می‌گیرند

سایت میدل ایست آی گزارش داد، آژانس تحقیقات فدرال پاکستان تحقیقاتی را از احزاب سیاسی و روزنامه‌نگارانی آغاز کرده که همزمان با سفر ولیعهد عربستان به اسلام آباد در ماه گذشته میلادی عکس‌های پروفایل‌های شخصی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی تغییر داده و به جای آن تصاویر جمال خاشقجی را گذاشته بودند.

پاکستان

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق نامه مورخ ۱۳ مارس بخش جرایم الکترونیکی که حساب‌های کاربری و شبکه‌های اجتماعی شش تن از روزنامه‌نگاران و چهار گروه سیاسی را رصد کرده بود، کمپینی در شبکه‌های مجازی علیه سفر ولیعهد عربستان به پاکستان انجام گرفته بود. آنها به طور هماهنگ و به صورت فعال تا آخرین روز سفر محمد بن سلمان این کار را در شبکه‌های اجتماعی صورت دادند.

طبق این نامه، این شش روزنامه‌نگار تصویر خاشقجی را در پروفایل خود قرار داده و با این کار پیام بی احترامی کشور میزبان به میهمان را منتقل کردند.

این سایت انگلیسی به عدم وجود اعتراضات گسترده در پاکستان نسبت به سفر محمد بن سلمان که کاملا برای حفظ امنیت هیئت سعودی امنیتی شده بود، اشاره کرد.

مرتضی سولانگی مدیرکل سابق رادیو پاکستان و یکی از کسانی که در لیست مورد نظر است، گفت: من و دیگران اعتراض نمادین مسالمت‌آمیز داشتیم و هیچ نوع اعتراضی علیه محمد بن سلمان نکردیم.

این روزنامه نگار پاکستانی می‌گوید: ما تحت نظارت هستیم چون دولت نیاز به حمایت‌های مالی عربستان دارد چراکه سرمایه‌گذاری‌های عربستان در کشور به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش این سایت، نخست وزیر پاکستان مسؤول وزارت کشور است و بسیاری از خبرنگاران نگران گام‌های بعدی در خصوص کسانی هستند که تحت بازجویی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش، اثر انگشت عربستان در فضای رسانه‌ای پاکستان هر روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.