صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / استاندار خراسان شمالی: برآورد اولیه خسارت سیل بیش از ۶۰۰ میلیارد است

استاندار خراسان شمالی: برآورد اولیه خسارت سیل بیش از ۶۰۰ میلیارد است

استاندار خراسان شمالی گفت: برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در این استان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

خسارات ناشی از سیل در اسفراین - خراسان شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی اظهار کرد: از ابتدای ۲۸ اسفند با ارتباط و پیگیری های معاون اول ریاست جمهوری با بنده و استان داشتند محاسبه اولیه میزان خسارت وارده اعلام شد و با توجه به دستورات سریع و قاطع رئیس جمهوری در وهله اول مبلغی برای کمک به سیل زدگان با تخصیص ۱۰۰ درصدی دریافت کردیم.

وی ادامه داد : بنا بر برآوردهای اولیه انجام شده میزان خسارت سیل اخیر استان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف مانند راه های دسترسی، ابنیه و منازل روستایی، دام های تلف شده محل نگهداری دام ها، زمین های کشاورزی  است.

شجاعی افزود: با توجه به اطلاعیه ها، اخطارها و پیش بینی بینی های سازمان هواشناسی اقدامات استان پیش از بروز سیل برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل آغاز شد که رهاسازی آب سدها ۱۲ روز پیش از ورود سیلاب به روستاها و مزارع یکی از این اقدامات پیشگیرانه بود.

نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: سیاست استان برداشتن گام های پیشگیرانه و انجام اقدامات لازم جلوتر از بروز حوادث می باشد و در این راستا پیش از بروز سیل اخیر در استان تمام روستاهایی که احتمال قطع راه های دسترسی وجود داشت شناسایی و اقلام مورد نیاز مانند مواد غذایی، پتو، پلاستیک و … تامین و در اختیار مردم قرار گرفت و بنا به اظهارات مردمی اقلام مورد نیاز در کمتر از سه ساعت در اختیار آنان قرار گرفت.

وی گفت: خراسان شمالی در دو سامانه بارشی اخیر کشور یکی از استان های درگیر بود که تلاش کردیم با تشکیل ستاد مدیریت بحران استان و استقرار مدیران در مناطق سیل زده و مراکز دهستان ها این بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

شجاعی خاطر نشان کرد: تخلیه سریع روستاهای در معرض آسیب، تغییر مسیر سیلاب با خاک ریزی و هدایت مسافران و زائران نوروزی جهت اسکان به مدارس و مراکز اقامتی، مکاتبه با مرکز برای دریافت اعتبارات جهت جبران خسارات ناشی از سیل از دیگر اقدامات استان بود.

وی افزود: انجام اقدامات اجرایی برای تامین نداشته ها و کمبودهای استان در بخش مقاوم سازی منازل مسکونی، راه ها و ابنیه های مربوط در مناطق روستایی در دستور کار استان در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.