صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فلسطینیان برای اولین سالروز راهپیمایی بازگشت آماده می‌شوند
فلسطینیان برای اولین سالروز راهپیمایی بازگشت آماده می‌شوند

فلسطینیان برای اولین سالروز راهپیمایی بازگشت آماده می‌شوند

فلسطینیان ساکن نوار غزه برای مشارکت میلیونی در "روز زمین" و راهپیمایی بازگشت در روز شنبه (۳۰ مارس) مصادف با ۱۰ فروردین به مناسبت نخستین سالروز راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه آماده می‌شوند؛ این راهپیمایی با چهل و سومین سالروز "روز زمین" همزمان است.

راهپیمایی بازگشت

به گزارش کسب و کار نیوز، رسانه‌های فلسطین گزارش دادند، هیات راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه خواستار اعتصاب سراسری در روز شنبه و مشارکت گسترده در این راهپیمایی شد. این هیات در بیانیه‌ای بر اهمیت مشارکت مردمی در داخل فلسطین و خارج از آن به منظور تاکید بر حق مردم فلسطین تصریح کرد.

هیات مذکور اعلام کرد، مردم فلسطین به مبارزه خود به هر قیمتی که باشد ادامه خواهند داد و راهپیمایی‌های بازگشت تا زمان تحقق اهداف مبنی بر پایان دادن به محاصره ظالمانه غزه و حمایت از حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت ادامه دارد.

شمار قربانیان تجاوزات نیروهای اشغالگر اسرائیلی با هدف سرکوب کردن راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ تاکنون به ۲۷۳ تن رسیده و ۳۰ هزار فلسطینی هم زخمی شده‌اند.

به گزارش روزنامه رای‌الیوم، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در غزه هم بر مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی بازگشت و روز زمین در ۳۰ مارس تاکید کردند.

خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کنفرانس هیات راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه گفت: بر ضرورت حفظ ماهیت صلح‌آمیز و مردمی بودن راهپیمایی‌ها تاکید می‌کنیم تا راه را بر رژیم اشغالگر که می‌خواهد خون تظاهرکنندگان را بریزد، سد کنیم.

وی خواستار تمرکز بر احیای میراث ملی در روز شنبه شد تا به دنیا این پیام را مخابره کند که فلسطینیان همچنان بر حق خود در زندگی علی رغم اشغالگری و تجاوز مصرّ هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.