صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم
سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم

برگزاری مراسم جشن نوروز در بلغارستان

سفیر ایران در بلغارستان: بجاست هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ و سربلندی ایران بنامیم

مراسم جشن نوروز به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان با حضور ایرانیان مقیم، جمعی از علاقمندان به فرهنگ ایران، برخی از مسئولین وزارت امور خارجه بلغارستان، کارکنان سفارت و خانواده های ایشان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن نوروز در بلغارستان

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم که با استقبال ایرانیان مقیم همراه بود، سیدمحمد جواد رسولی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری بلغارستان، در ابتدا ضمن تبریک سال جدید، از میهمانان تقاضا کرد که برای شادی ارواح جانباختگان و ابراز همدردی با خسارت دیدگان واقعه سیل در ایران فاتحه قرائت و غیر مسلمانان ۱ دقیقه به احترام آنها سکوت کنند.

رسولی در ادامه طی سخنانی نوروز را به عنوان آغاز سال، نشانه روحیه زیبایی دوستی ایرانیان و حاکی از اعتدال جویی آنان دانست و افزود: “ایرانیان همواره با رفتار متمدنانه، در میانه تمام ناآرامی‌ها، صلح و آرامش را پیشه و ندای متعالی وجدان، آزادی و آزادگی را در جای جای جهان سر داده اند. پس بجا و شایسته است که هر یک از ایرانیان را سفیران فرهنگ، سرافرازی و سربلندی ایران عزیز بنامیم.”

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان در پایان سخنان خود سالی پر از دستاوردهای نیک و سرشار از برکت و رحمت الهی را برای حضار و تمامی ایرانیان آرزو کرد.

در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی (نواک) اعزامی از ایران، به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال گسترده حضار همراه بود. در این مراسم همچنین از صنایع دستی فاخر ایرانی در تزیین سفره هفت سین استفاده شده بود که مورد استقبال میهمانان واقع شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.