چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سمنان / بیش‌از ۲۰۰ رأس دام عشایر کالپوش میامی بر اثر بارش شدید برف و باران تلف شدند
بیش‌از ۲۰۰ رأس دام عشایر کالپوش میامی بر اثر بارش شدید برف و باران تلف شدند

بیش‌از ۲۰۰ رأس دام عشایر کالپوش میامی بر اثر بارش شدید برف و باران تلف شدند

بیش از ۲۰۰ رأس از دام‌های عشایر منطقه کالپوش در اثر بارش شدید برف و باران، تلف شدند.

خسارت رانش زمین به ۱۲۰ خانه روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی - سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه سمنان، سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سومین جلسه شورای مدیریت بحران استان در سال ۹۸ در شهرستان میامی اظهار کرد: همچنین از ۳ تا ۵۰ درصد جایگاه‌های دام مردم منطقه تخریب شده و آسیب دیده است.

وی از تلف شدن ۶۰ رأس دام روستاییان منطقه کالپوش در اثر بارش‌ها و سیلاب اخیر خبر داد و افزود: انبارهای ذخیره دولتی در منطقه نیز بر اساس بارش‌های اخیر آسیب دیده که نیاز به اعتبار ویژه برای تجهیز و ایمن‌سازی دارد.

میرعماد از تأمین و توزیع ۱۵۰ تن جو برای دام‌های دامداران این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون ۲ تن مرغ منجمد نیز بین مردم منطقه کالپوش توزیع شده و ۲ تن دیگر نیز در آینده نزدیک توزیع خواهد شد.

همچنین کشاورزیان مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان سمنان در جلسه شورای مدیریت بحران استان در میامی با اشاره به قطع آب مردم منطقه کالپوش، گفت: در ۲۴ ساعت اول پس از بارش برف، آب شرب روستای حسین‌آباد کالپوش تأمین و برقرار شد.

وی با اشاره به خسارات وارده به تأسیسات آب روستاهای کالپوش افزود: در مجموع یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به تأسیسات آب روستایی این منطقه وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان از تلاش برای رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده از بارش‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و همکاری مسئولین، در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین آب پایدار روستاییان این منطقه وجود ندارد.

حسینی مدیرکل امور عشایر استان سمنان نیز با اشاره به حضور شماری از عشایر در منطقه کالپوش گفت: پس از بارش سنگین برف و باران ۱۲۰ خانوار عشایری کالپوش در مناطق بالادست مستقر شدند.

مدیرکل امور عشایر استان سمنان گفت: در مجموع در پی بارش‌های اخیر تعداد ۲۰۰ رأس دام این عشایر به دلیل سرما از بین رفت.

وی با بیان این‌که مناطق استقرار عشایر روستاییان کالپوش در استان گلستان است، ادامه داد: طی ۳ مرحله امکانات موردنیاز به مناطق عشایرنشین ارسال شد.

حسینی یادآوری کرد: راه دسترسی و بازگشت عشایر منطقه کالپوش، یکی از مشکلات و معضلات حوزه عشایر در این منطقه است که نیاز است با تأمین اعتبارات لازم، بهسازی این مهم در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.