صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / امدادرسانی به بیش از ۲ هزار حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
امدادرسانی به بیش از ۲ هزار حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری

امدادرسانی به بیش از ۲ هزار حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با پایان بارش‌‎های ۴۸ ساعت گذشته از امدادرسانی به دو هزار و ۷۶۵ تن حادثه دیده بر اثر بارش باران شدید در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

امدادرسانی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سید احمد مرتضوی‌فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با پایان سامانه بارشی در استان چهارمحال و بختیاری امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان موفق به ارائه خدمات و امداد رسانی به ۲۷۶۵ حادثه دیده شدند.

وی افزود: بارش‌های اخیر در سطح استان باعث بروز سیل، آب گرفتگی و طغیانی شدن رودخانه‌ها شد که در بسیاری از نقاط پرخطر با راهنمایی امدادگران منطقه را ترک کردند.

مرتضوی درخصوص وضعیت اسکان اضطراری ساکنین و مسافران نوروزی گفت: بیش از ۲۸۶ نفر در پایگاه‌ها، مناطق امن، مدارس، مساجد و شعب، اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: تاکنون ۲۵۱ کیلو نایلون، ۲۳۳ تخته پتو، ۱۰۰ بطری آب معدنی، ۴۰۰۰ قرص نان، ۶۳۶ بسته غذایی، ۱۳۳ قوطی انواع کنسروجات و ۳۱۱ تخته موکت بین حادثه دیدگان شهرستان‌های استان چهار محال و بختیاری توزیع شده است.

مرتضوی بیان کرد: در جریان بارش‌های اخیر و بروز سیل ۲۷۶۵ تن در شهرستان‌های ۹ گانه استان حادثه دیدند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات‌های فوق ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در قالب ۵۹ تیم عملیاتی با استفاده از ۳۰دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

مرتضوی در پایان گفت: با توجه به آغاز بارش‌ها در هفته آینده، مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از نزدیک شدن به اماکنی که احتمال سیل، رانش زمین، سقوط بهمن و … دارد، اجتناب کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.