صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / آمریکا به دنبال اعطای معافیت‌های نفتی جدید نیست/صادرات نفت ایران را کاهش داده‌ایم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مطرح کرد

آمریکا به دنبال اعطای معافیت‌های نفتی جدید نیست/صادرات نفت ایران را کاهش داده‌ایم

برایان هوک در تازه ترین اظهارات ضد ایرانی خود گفت که آمریکا به دنبال اعطای معافیت‌های جدید نیست و آمریکا موفق بوده است صادرات نفت ایران را به طور قابل توجهی کاهش دهد. وی همچنین درباره تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه برخی افراد و نهادهای ایرانی اظهاراتی را مطرح کرد.

برایان هوک

به گزارش کسب و کار نیوز، برایان هوک در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه صدای آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا معافیت‌‎های نفتی اعطا شده به برخی کشورهای مشتری نفت ایران با رسیدن به پایان مدت آن‌ها در ماه مه ۲۰۱۹ برای مدتی دیگر تمدید خواهند شد یا خیر؟ گفت: ” آمریکا طبق سیاست خود به دنبال اعطای معافیت‌های جدیدی نیست. ما مجبور بودیم که این هشت معافیت را بدهیم تا از وارد آمدن شوک به بازار جهانی نفت و افزایش چشم‌گیر قیمت نفت دوری کنیم”.

وی در ادامه درباره اقدام خصمانه آمریکا در زمینه آسیب وارد کردن به صادرات نفت ایران گفت: ” ما تقریباً یک و نیم میلیون بشکه از (صادرات) نفت خام ایران را کاهش داده و از افزایش قیمت در بازار نفت جلوگیری کردیم و این تصادفی نیست، ما این کار را به خوبی و با دقت انجام دادیم. سال ۲۰۱۹ بازار بهتری در تامین نفت خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که عرضه از تقاضا بیشتر باشد که این شرایط بهتری را در بازار فراهم می‌کند از این جهت که به ما در مسیر واردات صفر شتاب می‌بخشد”.

هوک همچنی در ادامه این اظهارات خود و درباره تصمیم‌گیری درباره معافیت‌ها گفت: “ما بیش از نیمی از صادرات نفت ایران را ظرف چند ماه کاهش داده‌ایم. دولت قبلی  در عرض سه سال، به ۲۰ کشور معافیت اعطا کرد. تعدادی که ما داریم تعداد کمی به تعداد انگشتان دست است. ۲۳ کشور از ایران نفت خام وارد می‌کردند که الان به صفر رسانده‌اند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه بسیار روی این موضوع کار کرد. ما تصمیمات خود را از پیش تر اعلام نمی‌کنیم. معافیت‌های نفتی کنونی در دوم ماه مه به انقضا می‌رسند و وزیر امور خارجه با مشورت رئیس جمهور در این باره تصمیم می‌گیرد”.

نماینده ویژه گروه مربوط به امور ایران در ادامه اظهارات خود درباره تحریم‌های جدید اعمال شده بر برخی افراد و نهادهایی در ایران گفت: “سه نهاد در ایران وجود دارد که از دسترسی به سیستم مالی آمریکا برای دریافت پول منع شده‌اند چرا که ین سه سازمان در اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و تروریسم دست دارند. بنابراین، این سه سازمان همگی تحریم شده‌اند”.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.