صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / مشارکت فعال ایران در شصت و دومین نشست کمیسیون مواد مخدر

مشارکت فعال ایران در شصت و دومین نشست کمیسیون مواد مخدر

برابر اعلام روابط عمومی نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، شصت و دومین نشست کمیسیون موادمخدر که از ۲۳ اسفند ۹۷ در وین آغاز به کار کرده بود، به کار خود پایان داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این نشست حضور به هم رساندند و علاوه بر ارائه سخنرانی در نشست وزراء کمیسیون، با همتایان خود از کشورهای چین، هند، پرتغال، اندونزی، پاکستان و همچنین مدیر اجرائی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ملاقات نموده و درخصوص چگونگی تعمیق و گسترش روابط فیمابین تبادل نظر نمودند.

در این نشست، همچنین بیانیه وزراء که مذاکرات مقدماتی آن بیش از دو ماه به طول انجامیده بود، به تصویب رسید. در بیانیه وزراء بر سرعت بخشیدن به اجرای تعهداتی که کشورها طی دهه گذشته در خصوص مبارزه با مواد مخدر پذیرفته‌اند، تاکید شد.
 
همچنین کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمانهای بین المللی مستقر در وین، به معاون اول کمیسیون موادمخدر و ریاست کمیته همگانی موسوم به کمیته قطعنامه ها انتخاب گردید که ۸ قطعنامه مهم و تاثیرگذار از جمله در خصوص ارتقاء نقش هیئت بین المللی کنترل مواد مخدر، کنترل پیش سازها، ارتباط متقابل هپاتیت C و موادمخدر، و نیز ارتباط متقابل ایدز و موادمخدر در میان زنان، ارتقاء ظرفیت کشورها در شناسائی مواد مخدر صنعتی، توسعه جایگزین، ارتقاء توانائی کشورها در زمینه تخمین میزان نیاز به داروهای با ترکیبات مواد مخدر و موارد دیگر، مذاکره و نهائی گردید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.