صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم آمادگی دهیاران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در بارش‌های روزهای آتی
لزوم آمادگی دهیاران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در بارش‌های روزهای آتی

لزوم آمادگی دهیاران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در بارش‌های روزهای آتی

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با معاونین امور عمرانی و مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها بویژه در مناطق روستایی با خطر پذیری بالا، تاکید نمود: حضور مستمر دهیاران و آمادگی آنان تاثیر زیادی در مقابله با حوادث احتمالی در روستاها دارد.

جندقیان

به گزارش کسب و کار نیوز، سعیدرضا جندقیان بیدگلی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و استمرار بارش ها در اکثر مناطق کشور، بر آمادگی دهیاران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در بارش‌های روزهای آتی تاکید شده است.

وی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از استانداری‌ها، تاکنون دهیاران اقدامات موثری نظیر اطلاع‌رسانی به موقع به ساکنان روستا و گردشگران، ایجاد ارتباط و تعامل با واحدهای امداد رسان، آماده‌سازی اماکن عمومی روستا برای اسکان موقت آسیب دیدگان و نظارت بر سفرهای نوروزی مسافران در محدوده روستا انجام داده‌اند که باعث کاهش چشم‌گیر خسارات جانی و مالی در مناطق روستایی شده است.

وی افزود: با توجه به استقرار بیش از ۳۷ هزار دهیاری در روستاهای کشور، حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات این نهاد قرار دارند که می‌توانند به عنوان گسترده‌ترین شبکه مدیریت محلی، نقش موثری در ایجاد ارتباط نقاط پراکنده سکونگاه‌های روستایی با ارگان‌ها و دستگاه‌های مسوول ایفا نموده و در مواقع بروز بحران، نخستین حلقه ارتباطی و اجرایی محسوب می‌شوند.

جندقیان همچنین تاکید کرد: لازم است دهیاران ضمن اهتمام در اجرای مفاد ابلاغیه‌های صادره و رعایت اصول ایمنی، اقدامات لازم را برای کاهش آسیب‌های احتمالی معمول و در مناطق درگیر سیلاب با همکاری موثر با واحدهای امدادرسانی برای اولویت بندی ارائه خدمات اقدام نمایند.

وی همچنین گفت: تمامی پایگاه های آتش نشانی روستایی در آماده باش قرار دارند و ارتباط مستمری با بخشداریها و آتش نشانی شهرداری شهرهای مجاوردارند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جندقیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با حضور دهیاران در عرصه مدیریت بحران روستایی در کنار نهادهای مسئول و با بهره‌گیری از تجارب بحران‌های گذشته، روزهای آتی با کمترین خسارت و آسیب طی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.