صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شیر صادرات نفت را برای همیشه ببندیم
شیر صادرات نفت را برای همیشه ببندیم

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد

شیر صادرات نفت را برای همیشه ببندیم

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه باید برای همیشه شیر صادرات نفت را ببندیم،‌ گفت: توسعه باید از درون جامعه نخبگان،‌ دانشگاهیان و جوانان اتفاق بیفتد بنابراین باید به جای اتکا به نفت، به این اقشار توجه کنیم.

دانشگاه خوارزمی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عزیز حبیبی ، ضمن اعلام این مطلب به نقش دانشگاهیان برای تحقق گام دوم انقلاب مدنظر رهبری اشاره کرد و گفت‌: مهم‌ترین سرمایه کشور نیروهای نخبگان و دانشگاهیان آن کشور هستند و این نیروی انسانی تحصیل کرده نقش بسیار مهم و کلیدی می‌توانند در تحقق گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: که یکی از دلایل پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی حضور نیروهای جوان، آگاه، تحصیل کرده، روشنفکر و معتقد در عرصه‌های مختلف بوده است. بنابراین در شرایط فعلی نیز اگر باور داشته باشیم که برای پیشرفت انقلاب نیازمند فتح قله‌های جدید در حوزه‌های مختلف علم، فناوری، تکنولوژی، ایجاد رفاه و آرامش برای مردم هستیم قطعاً این امر توسط عالمان جوان قابل انجام است.

وی در ادامه تصریح کرد: به اعتقاد من باید در زمینه سیاستگذاری فعلی در بخش حمایت مادی و معنوی از قشر جوان و تعیین اولویت‌های آنها تجدید نظر شود و این تجدید نظر در مجلس شورای اسلامی و سیاستگذاری‌های اجرایی صورت بگیرد. چرا که اگر جوانان و نخبگان مورد توجه قرار بگیرند آمادگی حضور در همه عرصه‌ها را دارند و همان گونه که ما در برخی از زمینه‌ها نظیر سلول‌های بنیادی، نانو و صنایع دفاعی پیشرفت کردیم می‌توانیم این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم.

دکتر حبیبی تاکید کرد: شاکله توسعه کشور این است که برای همیشه شیر نفت را برای صادرات ببندیم و در این شرایط متوجه خواهیم شد که توسعه باید از درون جامعه نخبگان، دانشگاهیان و جوانان اتفاق بیفتد.

سال سختی نخواهیم داشت

دکتر حبیبی به وضعیت اعتبارات دانشگاه خوارزمی در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: به نظر من در صورت تحقق به موقع بودجه مصوب، ما سال سختی را پیش رو نخواهیم داشت. البته این امر در صورتی تحقق می‌یابد که منابع مالی دانشگاه را به خوبی مدیریت کرده و صرفه‌جویی کنیم، در عین حال سعی داشته باشیم تعهدات غیر ضروری برای دولت همچنین در بخش دانشگاهی ایجاد نکنیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی در ادامه در خصوص میزان بودجه سال ۹۸ دانشگاه خوارزمی، خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی دانشگاه ۳۰۰ میلیارد تومان بود، اما حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این بودجه تصویب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.