صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شکری: جولان یک منطقه اشغال شده عربی است
شکری: جولان یک منطقه اشغال شده عربی است

شکری: جولان یک منطقه اشغال شده عربی است

وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای آمریکایی خود تاکید کرد، طبق قطعنامه‌های بین‌المللی بلندی‌های جولان یک منطقه عربی اشغال شده است.

شکری و پامیئو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خودبر لزوم تلاش برای رفع مشکلات انسانی موجود در اراضی اشغالی فلسطین و نیز پیشبرد روند برقراری صلح براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و نیز تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

شکری در واکنش به اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی اظهار کرد: طبق قطعنامه‌های بین‌المللی بلندی‌های جولان یک منطقه اشغال شده عربی است.

وزرای خارجه مصر و آمریکا در این دیدار ضمن بررسی روابط دو جانبه قاهره و واشنگتن و تاکید بر افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز برقراری ثبات در خاورمیانه، درباره افزایش رایزنی‌های سیاسی و دیدارهای دوجانبه توافق کردند.

همچنین آن دو درباره برگزاری دور بعدی گفتگوهای استراتژیک دو کشور در قاهره به توافق اولیه دست یافتند.

مسایل منطقه‌ای از جمله راه‌های حل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در لیبی، سوریه و یمن و در راس آنها مساله فلسطین بخش عمده گفتگوی شکری و پامپئو را تشکیل دادند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.