چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سیر تا پیاز گردشگری تهران را از ۱۳۷ بپرسید
سیر تا پیاز گردشگری تهران را از ۱۳۷ بپرسید

سیر تا پیاز گردشگری تهران را از ۱۳۷ بپرسید

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران از رشد ۳۵ درصدی استقبال از تورهای گردشگری خبر داد و گفت: امسال با سه طرح گردشگری میزبان شهروندان و مهمانان نوروزی هستیم.

حال و هوای نوروزی پایتخت

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی سیف درباره استقبال شهروندان و گردشگران ار تورهای نوروزی گفت: امسال شهروندان و گردشگران استقبال بسیار خوبی از تورها داشتند و نسبت به مدت مشابه سال پیش ۳۵ درصد استقبال از تورهای تهرانگردی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه در هشت مسیر مشخص، ۱۸ تور برگزار می شود، افزود: در دو روز گذشته برخی از تورهای گردشگری به دلیل بارندگی کنسل شد، اما تورهایی که در اماکن سر بسته برگزار می شوند در جریان هستند. بیشترین ثبت نام از طریق سایت ستاد گردشگری به آدرس visit.tehran.ir و کد #۱۳۹۸۱۳۷ در حال انجام است.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص هزینه تورهای گردشگری عنوان کرد: دو شیوه بازدید از تهران برای شهروندان در نظر گرفته شده است؛ تورهای تهرانگردی را داریم که با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی همراه با تورلیدرهای حرفه ای، بیمه مسافر، پذیرایی، ایاب و ذهاب و ورودی برخی از اماکن همراه است. طبق تفاهم هایی که از پیش انجام شده است برای این تورهای گردشگری ورودی اماکن با تخفیف ۵۰ درصد محاسبه می شود.

سیف ادامه داد: اگر شهروندان و گردشگران تمایلی نداشته باشند از این تورها استفاده کنند می توانند از طرح پرسه در شهر استفاده کنند که در ۱۸ مسیر مختلف برنامه ریزی و در حال اجرا است. این طرح رایگان است و راهنماهای گردشگری با شال های منقش به طرح تهرانگردی در ۱۸ نقطه شهر تهران زیر چترهایی که از قبل تعبیه شده برای راهنمایی علاقه مندان حضور دارند.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این طرح برای اولین بار در تهران در حال اجرا است، گفت: شهروندان و گردشگران داخلی از طرح پرسه در شهر استقبال بسیار خوبی داشتند. البته با توجه به تسلط راهنماها، گردشگران خارجی هم استقبال چشمگیری از این طرح داشتند. این راهنماها به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه تسلط کامل دارند.

سیف با بیان اینکه حدود ۷۰ راهنمای گردشگری در این طرح فعالیت می کنند، گفت: فکر می کردیم با توجه به بارندگی ها از این طرح استقبال نشود، اما در روزهای بارندگی هم استقبال چشمگیری داشتیم.

وی اتوبوس گردشگری را از دیگر طرح های نوروزی گردشگری عنوان کرد و گفت: چنانچه گردشگران امکان پیاده روی در شهر را ندارند به آنها پیشنهاد می دهیم از اتوبوس گردشگری استفاده کنند. این اتوبوس از میدان تجریش حرکت می کند، با عبور از خیابان ولیعصر (عج) و بزرگراه مدرس به میدان های هفت تیر و فردوسی می رود و سپس به سمت میدان آزادی حرکت کرده و از برج آزادی به برج میلاد می رود. این اتوبوس در ۱۲ ایستگاه توقف دارد و در این سفر شهری راهنمای‌گردشگری شهروندان را همراهی می کند.

بر اساس گزارش  معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند سیر تا پیاز گردشگری را از ۱۳۷ بپرسند، افزود: شهروندان و گردشگران می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ از ساعت ۸ تا ۱۸ در خصوص اماکن گردشگری تهران مشاوره رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.