صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / جذب کارجویان از طریق آزمونهای مهارتی
جذب کارجویان از طریق آزمونهای مهارتی

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار داد

جذب کارجویان از طریق آزمونهای مهارتی

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از پروژه محور کردن آزمون‌های مهارتی به منظور جذب بهتر کارآموزان به بازار کار خبر داد.

43

رضا باجولوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و اقداماتی که در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد، برگزاری مسابقات مهارت است؛ این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان، استعدادیابی و معرفی نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار با مشارکت صنایع و ذینفعان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۸ دوره مسابقات ملی مهارت را برگزار کرده و در ۹ دوره نیز در مسابقات جهانی مهارت شرکت کرده که دستاوردهای خوبی برای کشور به دنبال داشته است.

باجولوند افزود: در کنار برگزاری مسابقات، یکسری مسابقات مهارت آزاد هم داریم که فرق آنها این است که در مسابقات ملی مهارت رده سنی مشخص است ولی در مسابقات مهارت آزاد محدودیت سنی نداریم و از همه گروههای هدف اعم از دانشجویان، شاغلان و دانش آموزان می‌توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی محیطی برای یادگیری است، افزود: مسابقات مهارت از سوی شرکتها و بنگاههای اقتصادی پیشنهاد و یا با محوریت آنها برگزار می‌شود که در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تلاش کرده همگام با صنعت کشور حرکت کند و نظام آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای را همگام با صنعت پیش ببرد. این تعامل ضمن کیفیت بخشی به خدمات، صنعت را به آموزش‌های مهارتی نزدیک می‌کند تا افراد قبل از ورود به بازار کار این مهارتها را به شکل علمی فرا بگیرند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از پروژه محور کردن آزمون‌های مهارتی به عنوان یکی از اولویتهای سازمان فنی و حرفه‌ای نام برد و گفت: پروژه محورکردن آزمون‌ها کمک کرده تا آزمون‌های مهارتی در بازار کار کاربرد داشته و کارآموزان بهتر جذب بازار شوند.

به گفته وی بیش از چهار هزار عنوان مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود و ۵۰ درصد افراد جویای کاری که آموزش‌های مهارتی را گذرانده‌اند جذب بازار کار شده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، برقراری پیوند میان آموزش‌های مهارتی، آموزش عالی و صنعت موجب جذب نیروهای ماهر به بازار کار می‌شود. در همین راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور نزدیک کردن صنایع و دانشگاه‌ها آموزش‌های جوار دانشگاه را با هدف آشنایی دانشجویان با محیط کار ارائه کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.