صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / برخورد قاطع با شایعه‌سازان و ناشران اکاذیب فضای مجازی
برخورد قاطع با شایعه‌سازان و ناشران اکاذیب فضای مجازی

دادسرای فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی خبر داد

برخورد قاطع با شایعه‌سازان و ناشران اکاذیب فضای مجازی

سرپرست دادسرای فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی گفت: برخورد قاطعی با شایعه‌سازان و ناشران اکاذیب فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

فضای مجازی

به گزارش کسب و کار نیوز، قاضی مهدی حقدادی با بیان این مطلب و ضمن تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان گرامی که دچار حوادث جاری شده، آسیب جانی و مالی دیده و برخی عزیزان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: بخشی از کمک و همیاری، کمک معنوی است که بنا بر شرع مقدس نیز جایگاه والایی دارد. حتماً یک پیام به عنوان ابراز همدردی و یک دعا و استغاثه به پروردگار متعال در حق همنوعان و هموطنان راهگشا خواهد بود.

وی افزود: جای بسی تعجب و تأسف دارد که برخی افراد به جای یاری رساندن و کمک‌رسانی مادی یا معنوی، از وضع نامساعد و شرایط سختی که پیش آمده سوءاستفاده می‌نمایند و با نیت‌های اقتصادی از جمله افزایش عضو در کانال و گروه شبکه اجتماعی و نیت ضدامنیتی و معاندانه‌ای چون تشویش اذهان عمومی و ایجاد و تشدید ناآرامی در افکار عمومی، اقدام به تولید و انتشار مطالب لغو و خلاف واقع از قبیل احتمال وقوع مخاطرات و بلایای طبیعی و غیره در شبکه‌های اجتماعی می‌نمایند که این اقدامات موجب اذیت و آزار روان جامعه و ناامیدی مردم و همچنین تشویش اذهان عمومی و سخت شدن مدیریت بحران می‌گردد.

قاضی حقدادی بیان کرد: به تمامی گردانندگان کانال‌ها و گروه‌های کلیه پیام‌رسان‌های ارتباطی مخصوصاً تلگرام و اینستاگرام توصیه می‌کنم که قبل از انتشار یا بازنشر مطلب و اخبار منبع آن را ارزیابی کنند و از اصالت خبر یقین حاصل نمایند، زیرا در موارد مشابه که مدیران و ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را احضار می‌کردیم، ضمن اعلام عدم اطلاع از صحت یا سقم خبر مدعی می‌شدند که بنابر روال معمول و عرف فضای مجازی مطالب سایر کانال‌ها و گروه‌ها را بازنشر کرده‌اند که البته این دفاع از جانب دستگاه قضائی غیرقابل پذیرش بوده و هست.

سرپرست دادسرای فضای مجازی مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: در آخر به مدیران، ادمین‌ها و فعالان فضای مجازی هشدار می‌دهم، چنانچه اخبار خلاف واقع و بدون منبع در کانال یا گروه آنان منتشر شود، قطعاً و یقیناً تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت و به شدت مطابق قانون با ناشران و ایجاد کنندگان اینگونه اخبار برخورد خواهد شد. این هشدار به عنوان فصل الخطاب نسبت به کلیه فعالان فضای مجازی است. اگرچه همیشه دستگاه قضائی حامی فعالیت سالم و فرهنگی در این فضا بوده و هست اما صیانت و حفاظت از سلامت فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد که باید با اهمیت و دقت زیاد مورد توجه فعالان مربوطه قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.